Agilitytävling

Snacka om heldag! Jag anmälde mig och Theo till denna tävling i nacka idag för att mäta om Theo. I ett hopp om att få starta i mediumklassen istället för large! Och det gick!! är sååå glad! Det underlättar så jäkla mycket och jag behöver inte vara så nojjig för däcket. well han hoppade det inte heller på den här tävlingen haha men ändå!
 
Det började med agilityklassen och andra hindret i klassen var slalom... osis för oss eftersom theo inte kan slalom (än). Så vi fick några vägringar och sedan en en miss vid en tunnelingång. Jag tror att han blev lite störd av att jag "felade" honom eftersom han inte hoppade däcket, gjorde bara om och så skickade jag honom för långt bort från en tunnelingng som var ganska dold. Dock så springer han runt tunnel och inte förrens jag pekar med handen in i tunneln går han in... suck. Så disk där men resten av loppet gick bra. En rolig bana :)
 
Hopploppet gick sämt. En fartig bana med bara springa framåt hinder och bara ett byte (vissa gjorde inte ens det bytet). Men Theo var trött efter en heldag och jag tappade honom. Ganska synd. Han sprang förbi ett hinder precis i början och så hoppade han det på tillbaka vägen, vi tappade nog lite där och så hoppade han inte däcket eller sista hindret (skippade då däcket och slalomet) och sedan när vi kom i mål lekte han inte ens. Då är han kaputt om han inte ens leker.. en träningsfråga helt klart.
Sedan ville vi att han skulle ligga i sin bur mellan loppen och vila men han var inte direkt superlugn, småpep till och från. Och burgrejen var det första gången som vi provade, det blev han ju såklart trött av.
Nu hände ju allt "dåligt" på slutet av tävlingen och jag blev ju lite irriterad.. Jag borde egentligen vara superglad att vi hamnade i medium vilket jag är haha.
 
Åh just det på första loppet så knäppte jag bara lös kopplet och då började folk skrika halsbandet, halsbandet! Hade iiiingen aning om att man inte fick ha halsband på, men vilken tur att jag tog av det (efter lite möda) :D Bytte sedan halsband till ett som var lättare att ta av, ha!
Well här kommer filmerna! (edit: fattar inte vad som hände med filmerna, laddade upp dom igen)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback