Liten träningsfilm

Supervarmt och en hund som inte är van att träna.
Då går det så här

Fattar inte varför kvalitén dras ner så mycket när man lägger upp filmen. Kan vara moviemaker som gör det oxå.

Bonusfilm när jag tränar lite avlämnanden till mig, kriteriet är nära mig :)

Filmer med Valle

Markering i lådan, första passet

lite olika trix

haha bästa är när grannen går förbi :D

Lekbilder

blää!

misslyckad bild

Igår hittade jag en skog 5 minuter här i från som jag inte märkt tidigare. Stor är den och det är stigar överallt, jätte mysig! Jag som verkligen tröttnat på att gå ut och gå häromkring blev på nytt motiverad till att gå långa promenader. Fast det är lätt att virra bort sig, igår hamnade jag i älvsjö och idag lyckades jag gå runt och någorlunda komma tillbaka hem :P
Nu ska jag åka till mamma. Hon ska passa Valle imorn när jag jobbar. Han var ju för övrigt själv igår i nästan 4 timmar. Jag föreberedde med massa tuggben, leksaker och godis i petflaska så gömde jag hans mat runt om i hela lägenheten. Och det varkade fungera, ingenting var söndertuggat när vi kom hem :)

Besta!

Jobb och Norgebilder

idag är jag ledig efter 6 dagars jobb, puh! men imorrn blir det jobb igen. sen kommer valle! :D

liten bilder från norge

vår utsikt

genom oslo

i Fredrikstad

i gamla fredrikstad där vi bodde i 2 nätter

bild från båten vi åkte hem med en natt

Norge

ja Norgeresan blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. vi åkte till arboga på torsdagen för att sova där, 2 timmar mindre resa. vid lunch begav vi oss mot Norge, resan som tog en halv evighet enligt mig. vi åkte till ett ställe där det skulle finnas camping... det visade sig vara en fotbollsplan? och verksamheten där såg ut att inte funnits på ett bra tag. så vi åkte en timme bort till en annan camping. en husvangscamping med ytterst seriösa människor. väl där så började det regna och vi hade presenningar med oss, smarta som vi var. vi satte oss i bilen en stund och väntade på att det skulle sluta regna. så upptäckte vi att presenningarna inte höll vad det lovade och tälten var blöta.. hm. så alles bror fick sova i bilen medans vi hade dubbla presenningar på tältet. stenhårt och varmt var det men vi överlevde.
dagen efter bestämde vi oss för att åka runt lite, vi kom till en mysig liten by och handlade lite frukost sedan åkte vi till Fredrikstad. det visade sig vara värsta feststaden och eftersom ingen ville tälta något mer så tog vi in på hotel. festade en dag och gick runt den andra dagen. sen åkte vi hem. lite kort berättat, bilder kommer senare :)

nu blir det att jobba 6 dagar i sträck, man hoppas väl på regn då ;) mest för att inte vara avundsjukt men för att det inte ska bli så varmt i butiken.

Underbar film!

Du och Jag

Idag den 7/7 fyller jag och min älskling 5 år tillsammans, grattis till oss!

Forumträffen

i lördags åkte jag och theo mot mariatorget för att möta upp några forummedlemmar. vi skulle få skjuts därifrån. ute var det stekhett och kvavt.
när vi kom fram presenterade vi oss och gick sedan nästan direkt och badade, theo plaskade runt men gillar inte djupt vatten. han fick ändå testa på och simma lite med hjälp av mig och en annan tjej.
vi grillade och pratade massor och så tränade alla lite inviduellt.
theo kunde koncentrera sig bra och kampade som en galning. så tränade vi på lite apportering med avlämnande, det gick super!

här kommer lite bilder

precis när vi träffas, alla står och kikar mot resterande som kommer

lite simning

en badad hund och en shiba som vill iväg

theo som gör ett försök till att vila lite

en grosser schweizer sennenhund som heter Tetris

theo hade lite svårt att slappna av så tillslut fick han lägga sig så här och då somnade han nästan

fina Uzie

Birk, som är en aktia

lite träning

en cairnterrier tik som Theo blev totalkär i (inte så konstigt då hon löpte + supersöt)

Bonusfilm på Theo som busar

på torsdag ger vi oss av till arboga för att sova där en natt och sedan åker vi vidare till Oslo :D där kommer vi nog sova en natt och sedan åker vi mot Odda, för att vandra i fjordarna där. det så blir så kul och spännande.
så nu är det en vecka som kommer bestå av allt packande och planerande.
På torsdag 7/7 så fyller även jag och Alle 5 år tillsammas :love: så istället för att göra nått kul en dag så firar vi i flera dagar :)
nu ska jag hem till mamma och vattna blommorna och hämta regnjacka, vädret just nu ser inte så lovande ut när vi ska resa, hm.. men vadå de lovade åska i lördags och det var typ 28 grader och molnfritt så man kan ju alltid hoppas :cool: