Skit också!

Träning idag igen. Bara massa slalom. Filmen kommer nog ikväll😊

Mu är vi hos svärföräldrarna och har blivit bjudna på lasange.
Jag mätte theo nyss för att kolla om han verkligen är i mediumklassen. Men ne som det verkar nu är han 44 cm. Alltså 1 cm över gränsen, jäkla skit!
Då kommer han få hoppa typ 60 cm hinder... Inte kul alls. Jaja vi får se om vi ens kommer med i tävlingen. Undra hur det ens blir med inmätningen o klasserna eftersom jag anmälde honom till medium.
Jag får hålla några extra fingrar i kors för att dom mäter fel haha.
Blä...


Kommentarer
Postat av: Åsa m Zig-Zag

Hej
Ser att du kollar mankhöjden på Theooch undrar om du inte går på de gamla reglerna? Kolla i nya regelverket http://www.sbk.nu/upload/04_Tavla/Agility/Regelrevidering2012/Agility_2012.pdf
så gäller för mediumhundar (manhöjd över 35cm men under 45cm, således inte 44cm)
och då är maxhöjden på hindren 45cm för mediumhundarna(i klass III först). Så ni är nog anmälda till rätt klass :-).
Jag håller inte på m agility själv men var funkis i helgen så då passade jag på att uppdatera mig lite :-). Lycka till framöver.
Hälsar Åsa m pumin Zig-Zag (medlem på AoH som Ziggisen).

Svar: tyvärr blev han 45,5 cm :/
Linda

2012-10-08 @ 19:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback