Helgen och lite till

I helgen var vi till klubben och tränade. på schemat stod slalom och lite däckträning.
jag har bestämt att köra en annan metod i slalomet, nämligen korridormetoden. Jag tänkte köra V-metoden men eftersom klubbens pinnar inte går att vinkla och sticka ner i marken så blev det den här.
Däckträningen går bättre, jag kan stå bredvid och skicka honom igenom det men jag har fortfarande hjälper i form av hinderstöd som täcker "flyktutgångarna". nästa steg är att koppla in hinder före och efter.
 
Det var bara första passet i slalomen men jag tyckte att det gick riktigt bra. Någon miss och en miss råkade jag klicka för :P nästa steg är att fortsätta göra likadant förutom att jag måste våga röra mig på höger sida.. jag är en feeegis!
 
slalomfilm
 
 
Sedan filmade jag förut när jag mötte Tilo och Jenny, ville verkligen filma Theos BC beteende :P kolla in hur många gånger han slickar sig om munnen och sedan kissar direkt efter mötet.
 
 
jag börjar 7 imorrn och ska verkligen gå och lägga mig.. fy på mig. Men jag har gjort nyttiga saker som att skriva recensioner till min utbildning. har läst boken Etologi och dressyrlära, helt ok men inget jag vill ställa i min bokhylla :)
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback