Veckorna flyger fram

Ja det är helt sant. Fattar inte hur en vecka kan gå så snabbt men ändå så långsamt? När jag vaknar på måndag morgon känns det som att jag var på jobbet dagen innan och inte haft helg alls, men ändå så blir det plötsligt fredag igen, hur är det möjligt?
 
På lördag åker vi till landet. Det blir sista gången i år och käraste Theo ska med :) Det blir skoj! Massa träning inför kommande tävlingar och lite privatträning inför grannen.
Ska nöta slalom som en galning och köra 1 eller 2 rallybanor. Ska kanske försöka att åka till klubben på söndag och köra en kort bana med ett helt slalom i, bara för att se hur det går.
 
Tränade idag igen med Jenny, slalom såklart och lite rally. Jag har ju blivit avskräckt och trott att det är omöjligt för Theo att lära sig momentet "sitt-stå". Han ska alltså sätta sig vid sidan och sedan på kommando ställa sig upp och sedan går man vidare. Testade förut men han satte sig en millisekund efter jag påvisade med handen, hopplöst trodde jag.
Men jag var ju tvungen att visa matte att det inte gick och efter någon riktigt bra tajming och belöningsplacering kan han numera det momentet, i alla fall hyffsat haha.
 
Slalomen går framåt, han blir säkrare och säkrare men dessvärre måste jag sänka kriteriet så mycket varje gång. Vi börjar nästan på samma nivå vi började på förra gången varje träning. Jag har märkt nu när jag filmat att det spelar roll vart jag befinner mig när vi springer tillsammans och vart jag står när jag ger frikommando att han ska springa igenom pinnarna. Om han står snett springer han förbi, om jag är för långt ifrån missar han pinnar. Ja det är antaligen bara att nöta på så släpper det. Önskar faktiskt att rallytävlingen vare för agilityn men men.
 
Film från förra träningen och en bonusfilm på katten :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback