Debut

Jahapp då är första tävlingen avklarad :D Anmälan klockan 8:30 och start 15:10 :D en lååång dag alltså!
vid inmätningen så visade det sig att Theo var 0,5 cm för hög för mediumklassen, så jäkla surt. Domaren mätte 3 gånger sen gick vi på krympningsprommenad och gick tillbaka till inmätningen, men ingen skillnad. Så jäkla synd alltså :( Men men, bara att bita ihop och inse att han hamnade i large.
Blev såklart sist av alla eftersom vi fick byta klass.
 
Eftersom Theo har problem med balanshinderna och speciallt gungan så anmälde jag bara oss till hoppklassen, haha ganska dumt insåg jag när gungan inte ens var med!!
Jaja man lär sig :D
Tog massa bilder men har inte lagt in dem än i datorn.
 
 
I början håller han på att gå av planen då matte står där, ryter i av bara helvete haha tur att han inte tar åt sig i agilityn :D Däcket var skithögt och jag var nästan säker på att Theo inte skulle hoppa det, han tycker det är lite läskigt att hoppa på mediumhöjd så largehöjd var galen. Han sprang dock rakt under :D
Vårat snygga slalom som jag struntade i eftersom vi redan diskat oss, jag fick ner farten i alla fall och några "waves". Tunneln efter slalomet är jag sen att visa vart han ska och han hoppar vid sidan och skäller sedan ut mig för att jag visade fel haha. Jag är nöjd! Vi tog oss runt och han hade en fin attityd. En bra prestation efter en heldag men massa saker att titta på. Theo var coollugn under dagen och låg och slumrade 3 meter från banan, gullet!
När vi värmde upp var han helt tokig och lyssnade knappt på mig, Sprang bara rakt fram och drog mot den utlagda tunneln. Så upp värmningen bestod mest av att cirkelträna nära alla hinder och ta ett hinder från en svår vinkel. Han kanske tyckte att det var svårt att koncentrera sig då han var ganska lugn på banan sen.
Så synd att det inte finns mer tävlingar i år, jag vill tävla nu igen! :D
 
Nästa helg blir det rallylydnad :) Ska träna på fredagen sista gången så får vi se om det blir någon mer träning innan. Det är ett moment vi har lite problem med, nämligen sitt till stå vid sidan. Kom oxå på att du inte får nudda hunden under tävlingen, jag kör ju med nosdutt just vid det momentet. Jaja jag hoppas nästan att det momentet inte är med haha!
 
Nu är det dags för sängen, det är tydligen måndag imorgon.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Duktiga ni va :D

2012-10-16 @ 10:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback