Sommarväder?

Shit vad varmt det är! Sådär kvavt och somrigt. Kan lätt ha på mig ett linne bara idag utan att frysa, dessvärre jobbar jag... till sju, som vanligt. Jaja inget att göra åt :)
Imorrn är det agilityträning, som vanligt - KUL! :D ska verkligen tänka på vad vi kom fram till förra gången och göra saker och ting bättre imorrn. Spännande.

I helgen annars blir det bara chill, som ikväll - tacomiddag. På söndag blir det nog mer träning, fast lydnad, då ska jag köra fritt följ och testa att länka ihop något moment, apporteringen vet jag inte vad jag ska göra med, det går typ inte framåt.. Nu fattar jag varför folk säger att apporteringen är svårast och att det tar 100 år innan den blir klar. Han kan dock hålla i den fint och bra om han blir störd av något, typ om någon går förbi, då glömmer han vad han gör och håller fast :D Han håller även fint om jag backar bakåt men tuggar och spottar ut när vi står stilla, jaja jag får försöka finula ihop något.

Jenny håller på och gör mig nervös med att tävla agility framöver med Theo, det kanske skulle gå tror jag. Bara för kul och för att ge mig tävlingserfarenhet, om man ska tävla mycket framöver som jag hade tänkt så är det kanske bra att börja redan nu.
Så har vi även pratat med att kanske gå en inoffutställning med Theo, bara på skoj :)

Vad roligt det hade varit att tävla klass 1 med honom, då skulle jag verkligen bli stolt, både över mig själv och över Theo. Träna knappa en gång i veckan och kunna tävla efter det, DET hade varit något :D Men vi får se, först måste alla moment sitta och sedan länkning och jobba utan godis och störning... och och :D

Nästa helg kanske jag får passa en pelpie (kelpie), får se hur det blir med det där, vi kanske ska åka till landet och så är det agilityträning.. hmm. Skulle iaf vara sjukt kul och spännande :)

Ne nu ska jag jobba vidare så det här fredagspasset tar slut, dags att sätta på lite 70-tals musik i butiken ;)

Tjingtjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback