Aprilväder?

Idag trotsade jag och Jenny vädret, det snöande när vi gick ut och isvindar ven genom våra jackor. Vi tog i alla fall en promme till vinterviken och mötte typ inte en kotte, skönt!
Tilo och Theo kutade som galningar och jag trodde Theo skulle springa av sig benen. Det isade genom kroppen ett par gånger då jag trodde att han skulle springa omkull, men ikke.

Så stannade vi vid en grusplan och tränade. Precis som vi planerat så skulle vi träna båda två men långt ifrån varandra. Det gick bra i sisådär 2 minuter sedan rullade ögonen på Theo. Han blev okontaktbar och skrek rakt ut ?! Så jag gick och vände mig inte om, säkert 100 meter bort. Theo följde efter men undrade varför vi gick tillbaka. Sedan belönade jag bara kontakt och var superlugn.. Men det tog säkert 5 minuter av min superlugna attityd och sedan var han med mig igen. Så det gick men jag fattade aldrig varför han blev sådär. Han satte sig på marken och tjöt rakt ut som att han misshandlade honom :S :D haha
Så när vi kom tillbaka till samhället :D så körde vi fritt följ med högersvängar, ingångar och apportering. Allt gick super :) Högersvängarna går ju helt ok och jag klickar när han kommer upp vid min sida när jag svängt höger, så kastar jag godis framåt.
Apporten körde jag bara gripa - dra, alltså att jag höll i apporten och att han skulle hålla emot. Sedan körde jag en länkning i apporten och gav med höger hand och hade han vid min sidan (som en vanlig klass 1 apport). Gick helt ok, minimalt med tugg.
Ingångarna var strålande, ja förutom när ögongen rullade :D Han gör klockrena inkallningar och sitter fint kvar :)
Fria följet tappade han någongång men inte alls som förut, då tappade han var och varannan gång. Men ikke nu :) OmM han tappar så stannar jag tvärt och då är han på G igen .
Jag hade ju tyvärr inte kameran med mig, eftersom det snöande så struntade jag i den. Men det blev sol under slutet av träningen så vi gick hem i nästan strålande solsken :) Mysigt mysigt!

Efter träningen åkte vi hem till alles föräldrar och åt middag och firade lillebror : Mysigt och god mat.
Nu blir det sussa kudde och sova ut imorrn, så najs!



Kommentarer
Postat av: Malin

Fin första bild :D

2012-04-01 @ 17:16:41
URL: http://liivat.wordpress.com
Postat av: Jenny

Visst är det väl märkligt när de blir sådär blockerade? Och så bara VET man att det var någonting man själv gjorde eller bara uttryckte med kroppen helt omedvetet. Superjobbigt. :-/ Kram på dig, vi får ses snart när våren kommit tillbaka tycker jag. :-)

2012-04-02 @ 01:44:05
URL: http://jennysnuzie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback