Mer movie

lite mera film som jag fixade till igår.
apporteringen tycker jag börjar se ganska säker ut att börja smått göra till stilla hålla fast övningar. jag ändrade ju förut att börja backa så han följer efter mig med apporten i munnen + att jag ger den till honom, slår 2 fluor i en smäll där. nu ska jag börja ge honom den stillastående samt fortsätta träna hårda gripanden och dra emot av dummyn.
han tycker det är riktigt kul att apportera träapporten vilken är bra! han är en riktig apportör :D tycker han har fint samarbete och kommer fint i med alla saker för att leka mer. det visade sig tyvärr inte på MHt där han sprang iväg med kampisen och ville knappt komma in med den, tror att det var för att den var helt ny så han ville spana in den själv först :D
sen en liten bonusfilm av ett "trick" som jag har lärt honom när han var liten, brukar dock bara göra 1-2 gånger efter varandra men var tvungen att filma :D
hoppstå går typ som vanligt, antaligen för att jag nyss kör konsekvent med att belöna bakåt. däremot tycker jag han verkar förstå kommandot ganska bra, alltid positivt. mr har lite svårt att lyssna, vänta och höra ibland :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback