Kort träningsdag

Mötte upp Jenny och hennes gölle-aussie för lite träning. de ska tävla imorgon så inte så mcyket träning för deras del.
theo var dock ganska okoncentrerad i början och lite stressad. skällde och gick iväg och nosade.
jag hade varit duktig och laddat lånekameran (båda batterierna) så det blev någon film, för det blev det typ inte förra gången. men mitt under klossträningen dör battieriet, jävla skit! så jag kör klart vårat lilla pass och sätter in det andra battieriet, vilket inte fungerar alls?! jaja bara att gilla läget och träna vidare utan någon kamera.
vi körde ingångar med kloss som avr det enda vi fick med på film. sen hopp-stå vilket går jättebra! superkul moment. jag har börjat lagt på kommando då jag verkligen vet att han ska utföra beteendet, men ibland blir det några steg efter hoppet och det gokänner jag inte längre. varvar oxå med att kasta belöningen bakåt och ge från handen. Fritt följ blev det oxå men han avr ganska okoncentrerad men då bröt jag och gjorde om. testade oxå en läggande under gång bara för att testa, gick helt ok men la sig lite segt.
apporteringen gick skitbra! att ge honom apporten och sedan bakca bakåt gör att han inte tuggar. planen är sedan att gå långsammare bakåt varvat med att stanna helt. tills vi bara kör en klass 1 apportering. jag testade att ge honom apporten vid sidan sittade och när jag gick ifrån honom satt han kvar med apporten helt stilla i munnen, jag blev helt paff och mitt i allt ropar jag kom! och klickar hahah. lycka! kul i alla fall. tänk att något så litet moment kan vara så klurigt.
vi gick förbi djuraffären på vägen till träningen i jakt på en träapport till mig, 3e djuraffären jag är inne i och letar. hittade en men tyckte den var lite för stor, och så kostade den 105 spänn... aldrig att jag betalar så mycket för en träbit :S
här är filmen som blev idag =)


nu ska jag se family guy trippelavsnitt på tv, äta marabou black (alle köpte 6 stycken åt mig :D) och bara mysa

Kommentarer
Postat av: Jenny

skakar på huvudet 105:- för en träbit, nä. Jag håller med dig.

2012-02-11 @ 20:49:39
URL: http://jennysnuzie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback