En månad

tiden går snabbt! 1 månad sedan jag bloggade sist, får skylla på att jag är upptagen nu för tiden :D
inte allt för mycket har hänt. jobbet rullar på, ombyggnad där på hög nivå, till det bättre såklart =) tyvärr är jobbet lite halvsegt, men det är lovat att det ska bli bättre till våren.
idag skulle det slängas massa tapeter och jag gick lös, haken var den att den fanns bara 1 rulle av varje soft, vilket inte räcker till så mycket. ska plocka mer imorgon :D

theo, jag, jenny och tilo tränar (bara!) en gång i veckan nu för tiden, lördag eller söndagar är vi ute i ur och skur. täckbyxor på såklart! vi har faktiskt en liten roadtrip till alla stockholms brukshundsklubbar haha. hittills är söndra bk, nacka bk, su-so bk klara. på tur står lidingö och tyresö bk kvar. kul att leta och hitta, och snacka om att vi gått vilse x antal gånger haha. men man lär sig på det viset oxå ;)

här kommer de filmer jag inte lagt upp än =)







våra hopp-stå börjar verkligen likna något :D skitkul! bara jag som slarvar och inte planerar innan hur jag vill att de ska se ut, därför har det tagit så lång tid. nu lägger jag på kommando och sänker kriteriet lite lite just när jag säger "stå". annars försöker(!) jag att vänta ut klicket och vänta att han står kvar. dock händer det att han går något sted, får se om jag ska kasta godis bakåt, men då kommer han antagligen att röra sig längre och längre ifrån mig samt sakta efter i baklängesmarchen.
hopp över hinder är klar förutom ingången, dessa ingångar :P han tjuvade lite i filmen men det löste jag snabbt genom att belöna när jag går ifrån honom och vänder mig om. ganska lätt moment :P
annars kör vi lite  agilityövningar, som cirkelarbete, som jag tycker är svårast, theo har så svårt att jobba utifrån mig. men vi nöter :) bang-leken kör vi så fort det finns ett sådant hinder, smäller som attan i backen och han bryr sig inte, förut fick han panik om det rörde sig under honom. kontakthindret (eller vad det heter) kör vi oxå, theo ville inte sluta utan vänder fort som attan efter belöning för att springa upp igen och igen, sötnöten :D tunnlarna går lite segt, han går inte men ingen vidaer fart där. jag tror att grunden verkligen måste sitta, så får alla hinder komma senare.

på lördag blir det träning igen, har laddat lånekameran med två batterier :D sedan på söndag ska jenny tävla, i ekerö i något ridhus, då får theo stanna hemma, vi får skjuts hela vägen, spännande spännande :D jag blir typ lika nervös som den som ska tävla haha, står och hoppas och pratar för mig själv när dom väl är inne på planen hihi.

nu är det läggdags, har börjat läsa en bok som jag har fastnat för helt

ching ching!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback