Rally

Då var den andra tävlingen avklarad i rallylydnad! samling kvart i tio, skönt!
halvdålig information om var samligen skulle vara och att det skulle vara två grupper i nybörjarklass framkom inte.. men men. Jag hann gå banan i alla fall!
 
Helt coollugn var jag och Theo var lite ofukuserad.. tappade mycket i uppvärmningen men jag blev inte så nervös. Men helt plötsligt skulle jag in och så small det :D Herregud vad skakig jag var, inte bra.
När vi skulle in på "planen" så hade Theo för bråttom och jag backar varav han ser sig själv och allt annat i spegeln, haha! mycket intressant :D Lite pip och gnäll i början men sedan håller han fint fokus på en lång raksträcka. Nosar lite på någon skylt. De momenten jag hade problem med förra gången satt som en smäck! Läggandet var grymt! Ställandet något segt. Han reser sig upp på när han ska sitta still och jag ska gå runt honom, liten miss där... han har inga problem med det men han missuppfattade för att jag inte var tydlig nog. Jag kunde ha kört med omväntlockande så hade han suttit kvar. Well next time!
 
här är filmen :)
 
När jag gick banan skakade mina händer som skjutton och säkert flera minuter efteråt. Jag höll upp händerna framför mig efteråt och skrattade. Hur kan man bli så nervös? Jag brydde mig inte så mycket om publiken eller domarna, var nog mest nervös om vi skulle ta oss runt.
Till nästa gång så m å s t e jag blir nervös innan! Så jag kan släppa det väl när vi kör. Nästa helg är det agility och då vet jag att jag kommer bli nervös innan hahah. Måste saker som ska spela in.
 
Var på klubben igår och tränade på däcket, inga vidare framsteg tycker jag.. synd. Han hoppar 4 gånger av 5. Sen springer han under på sidan.... fattar inte varför?!?!? Har analyserat sönder det där jäkla hindret och kommer inte på något annat än att han tycker det är lite obehagligt att hoppa. Så jag hoppas hoppas hoppas att däcket inte kommer i båda klasserna. För är däcket med så diskar vi oss. Det är superhögt i largeklassen och jag kan inte "tvinga" honom att göra om det om han missar för att han kommer inte att hoppa det ändå. Kommer ju såklart att försöka få honom att hoppa det men om det inte går så kör vi bara :)
Slalomet kommer nog gå bra, bara att få honom att sakta in och vänta på mig. Gungbrädan kommer han att hoppa av men det blir bara 5 fel, det klarar vi oss på. Alla de andra balanshinderna tycker han är skitkul!
 
Nu är min lunch slut! Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Häftigt! Jag tyckte det så bra ut . Förstår inte vad som var fel....hm...såklart haha. Men är impad på prestationen. Kram <3

2012-12-06 @ 05:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback