Liten utflykt

Jag och Jenny bestämde oss för att fortsätta med våra BK-utflykter. Så idag blev det Lidingö BK. Skönt att bussen stannade precis utanför. Men det fanns bara en plan? visserligen en superstor och så stod agilityhinderna framme, nice!
Tror oxå det var en inhängnad på andra sidan vägen men den var väldigt oklippt.
Det regnade nästan under helatiden vi var där men inget spöregn, och då är jag nöjd :)
 
Min plan var att köra en hel kedja, precis som på tävlingsträningen den 22:a. Jag vågade dock inte köra ställandet efter läggandet, som det är i klass 1.
Vi värmde upp lite och Theo var taggad, han gick fot utan att jag sa något och väntade på att vi skulle köra. Tror att agilitybanan hade något med det att göra.
Jag brukar alltid börja med ingångar och någon inkallning, sen körde jag hoppstå + ställande (belönade ställandet).
 
Så var det dags för kedjan, jag har aldrig gjort någon lång kedja så det var ju dags. Jag valde att köra ställande - inkallning - läggande - apportering - hopp över hinder. Bara mig själv som belöning och godis + leksak undanstoppade. Och det gick skitbra rent ut sagt! inte något som jag tyckte kändes dåligt, ger oss själva 10/10 haha :D liiite tugg på apporten ser jag nu på filmen, men det jag har redan glömt.
Nu får vi bara hoppas på att det går lika bra på "tävlingen". Då kommer jag även ha tandvisning med, men det har jag knappt tränat på. Man kanske ska ha någon främmande som kommer och kikar innan vi kör på riktigt. Tror dock att det inte är några problem.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Lotta har nämnt den där inhägnaden, det är tydligen en fårhage men man får gå där med hundar lösa om det inte är får där. :-)

2012-08-13 @ 02:02:51
URL: http://jennysnuzie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback