Avstäning och Sinnes..

sjuk

Ja vi kan ju börja med det sistnämna. Jag står snart inte ut mer, det är sant! När jag ser alla tränar med sina hundar och framförallt valpar så rycker det i valp och träningstarmen. Om ni bara visste hur många kelpievalpar jag följt från 0 veckor till dryga året. Och självklart lika många, om inte mer, vuxna kelpar.
Jag vill oxå börja, jag är snart för gammal för att börja känns det som!! Men turen är att jag har en vovv att träna ganska nära hemmet, som jag inte har misslyckats totalt med. Men vi tränar inte så ofta som jag önskar och när vi väl gör det blir det mest hets. Snabb träning i alla trick och moment vi kan och sedan början på något nytt, som nästan aldrig blir klart. Jag måste lära mig att planera bättre, senaste gripa&apportera filmen är ju katastrof, vad håller jag på med lixom? Sinnes var ordet ja..

Sen har jag bett om avstänging på forumet i ca 2 veckor.. Ja, det har gått så långt. Lika bra att a en paus. Bättre att luska i stamtavlor och MHn :D Jag är noga ganska världsbäst att hitta och ta reda på saker. Men nu var det ett tag sedan jag verkligen analyserade och la hundar på minnet. Har tappat massor, men det kanske inte gör något.
Jag är dock sugen på att åka och hälsa på uppfödare och klämma lite på kelpisar. Prata och lära mig nya saker. Har så många frågor som jag vill ha besvarade.

Lite om Theogrisen då. Han(vi) kom ju inte med på MH den 1 oktober så husse skyndade sig att anmäla till ett annat den 23e. Som inte ens fanns med i tävlingskalendern, eller så var jag bara ovanligt blind. Så jag håller tummarna blåa den här gången. Annars måste vi vänta tills nästa år :(

Så börjar han på rallylydnad med husse och matte nu i oktober. Jag får inte följa med första gången dock :D men det är bara bra. Det är husse och matte som ska träna inte jag. Men jag är lite nyfiken på rally, verkar kul!


Så måste jag och Theo träna lite fritt följ. Har provat några gånger förut, började då med baklängesmarsch. Men nä, det fungerade inte så bra. Dock bättre än med valle. Undra hur man tränar in det utan baklängesmarschen. Vill inte locka honom.. hmm. Får klura.

I mitt andra liv då? Pluggar som vanligt och det går ganska bra. Väntar på en bok så jag kan börja plugga till ett prov och i en annan uppgift har jag allt material som jag ska jobba med, men jag förstår inte uppgiften riktigt :P Får fråga på tisdag. I ekonomin går det bättre, har gjort en massa uppgifter med matteräkning och det går framåt. Matten är ju enkel som tusan men det gäller att sätta rätt tal på rätt ställe i miniräknaren. Så måste jag repetera lite grundläggande ord.
Köpte mig en höstjacka som jag premiär använde idag. När vi gick till Statiol och köpte mjölk och bröd. Stina hette i alla fall jackan fick jag reda på :D Jag brukar vika upp ärmarna en gång och knyter åt längst ner på jackan, annars blir den så vid. Vågade på mig marinblått den här gången :D



Kommentarer
Postat av: Madelen

Kelpie!!! Då lyssnar jag extra noga. Se till att berätta för mig vad du är ute efter antingen på forumet ;) eller genom msn [email protected] kan ju inte bara säga att du ska klämma lite och inte säga B!

2011-09-26 @ 17:09:48
URL: http://tokryck.wordpress.com
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Tack för tipset, Stefan har vi besökt tre gånger redan i denna skadeperiod. Han säger att Hilja är ett av de svårare fallen att diagnostisera...

Så vi får se, vad jag tar mig till.

2011-09-27 @ 22:13:29
URL: http://herrharry.se
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Å just ja, kör på kelpie, en underbar ras! :)

2011-09-27 @ 22:14:21
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback