Höst och MH

Igår var det MH för lille Theo. Gick upp i omänsklig tid och åkte till stockholm södra bk. Det satt två kvinnor där som skulle gå 1a med sin shelite, vi var 2a. dom var väldigt trevliga så första intrycket på klubben var bra.
Funtionnärerna dök upp ett bra tag efter angiven tid. Strul med banan tydligen.
Jag följde med första hunden som pubik, vilket var smart. var glad att vi inte var 1a. det strulade med banan och testledaren var aningen förvirrad :D
jag kommer berätta mer sen, för jag har inte alla siffror i huvudet samt så är filmen inte här. det gick inte att lägga in den på datorn så jag kommer få en skiva. men i stort sätt gick det bra, jag hade som mål att MHt inte skulle brytas vilket det heller inte gjorde. reaktionerna var som väntat förutom 2 saker. vid avståndsleken så gick han inte fram, stod avslappnat vid min sida och bara tittade, trodde jag inte faktiskt. sedan skottet då, där trodde jag han skulle sluta leka och inte alls vilja fortsätta, bli låg osv. men han fick en 2a. kampade fint och hade inte en tanke att släppa leksaken. vid passiviteten dock så hoppar han upp mot mig en gång, därav 2an.
theo har ju förövrigt blivit lärd att inte ta egna initiativ att gå fram till läskiga saker osv. utan väntat på direktiv, därför så blir hans avreaktioner lite sega. och nyfiken samma sak, sitter väl ihop. men jag är glad att jag fick göra det! det var verkligen spännande och jag hade gärna stannat kvar hela dagen för att sett alla hundar som gick :D juste, höll på att glömma. den lilla fluffhunden välte mig :D som tack ramlade jag på en rot och fick ett fint blåmärke :D testledaren frågade om jag trodde theo var en rottweiler. vet inte riktigt vad han menade dock :D

imorgon ska jag ringa en uppfödare oxå, lite lagomt nervöst så där :D jaja, någon gång så måste man göra saker. kan inte dra ut på det hur länge som helst. lika bra att få det avklarat. å andra sidan ska det bli jätte kul att höra vad hon har att säga!

idag gick jag ut på en liten höstlig promenad med alle, vi skulle posta brev och handla lite middag.
så här kommer lite bilder




Kommentarer
Postat av: Emelie

Lycka till, kommer gå bra! Vill veta hur d gick sen ;)

Fina bilder!

2011-10-24 @ 23:19:06
URL: http://www.emeliebriding.se
Postat av: P.S Hundar

Vi har mailat personen som gjort västen för att kolla om hon fortfarande gör sånna.. skriver på bloggen när hon svarat :)

2011-10-26 @ 07:15:58
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback