Lydnadstävling

Igår hämtade jag Theo för att åka ut till Nacka BK och kika på lydnadstävling. Det tog ganska lång tid att åka dit och bussen jag satt på blev försenad på vägen, trodde för ett tag att jag hade satt mig på fel buss :P

Det kom fram en kvinna ganska snabbt till mig och Theo när vi kom fram och berömde Theo för att han var så fin. Hon hade oxå en sheltie, en tik som hon skulle avla på. Och efter att ha träffat Theo i 30 sekunder säger hon att hon kanske ska välja Theo som pappa... nej tack sa jag, blev lite chockad fakttiskt!

Jenny drog start nummer 1, vilket var bra, då hinner man inte stressa upp sig. Platsliggningen gick bra Tilo låg fint! Tror dom fick en 10a. Tandvisningen gick inte alls, men det visste vi. Jenny värmde sedan upp och tyckte Tilo var okoncentrerad. Så gick de in på planen och ställde upp inför linförigheten, och helt plötsligt vände allt, Tilo gick superfint! Två missar då han nosade och satte sig inte en gång, de stannade mitt i en lerpöl.... 7,5 på den.
Läggande under gång, inga problem 10 p. Inkallningen var bra, bra fart men domaren drog av på avslutet. 9a där. Sen ställande under gång, snyggt vare! 10a. I apporteringen så går Tilo ur position när Jenny får apporten i handen, den är ju så rolig :D Sen tjuvar han och tar den och släpper den :O men de får en 6a, vilket många sa att det var faktiskt en nolla, men men, kul för dom :D Hopp över hinder inte heller några problem, domaren drog av för avslutet 9a.
Så ett första pris och 169,5 poäng (tror jag det var) wohooo!! placering 4 av 18 ekipage :)

Theo fick öva sig på att ligga still på sin filt, bra träning för honom =) Han var verkligen heelt slut på bussen på vägen hem och somnade typ över tröskeln när han kom hem :P Gölle!

Mysiga planer bakom va ;)

Hallå hör någon mig?!

Fram bak? :D

Elithund som väntar på gotta

Uppvärmning

Den här vovven var stoor


jag tror inte jag får lägga upp filmen, men annars dyker den upp här någon gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback