Valborg

i fredags bar det av mot landet... det gick ganska fort att åka dit vilket var tur, jag hatar att åka långt... skrev lite på sista uppgiften och väl framma skrev jag klart den o skickade in. så skönt! gjorde inte så mycket eftersom vi åkte vid sex.. kollade på film o sen upptidigt på lördag. slet som djur med plantering, krattning, stapla ved, släpa ris, bära saker och massa mer. snacka om att man är mör i kroppen, har ont överallt men lite skönt är det :D det känns att man har gjort något. på morgonen åkte jag o alle till en loppis i närheten. jätte trevliga var dom som hade den och det var noggrant utvalda prytlar, har nog aldrig varit på en loppis som inte hade "skit". köpte i alla fall två stycken gamla flaskor som vi ska fylla med någo gott, vad det blir vet jag inte än ;)
vet inte hur stora dom är, tror ena är 5 liter och den andra 3.
så fina med etteketterna kvar, från 50-talet


efter vi hade kämpat med allt blev det grillning. massa gott kött med tillbehör. så kom grannarna förbi för vi skulle träna hund ;) sök stod på schemat för fyra hundar. en som aldrig hade testat på sök, en dalmatiner. han vaar lite feg och visste inte riktigt vad han skulle göra. så ägaren fick gå ut o figga och då ramlade poletten ner, så söt :D
så kom nummer två en rottistjej.. hon var lite nybörjare men klarade det galant :) och så kom "den stora saken" haha, rottiskille som galopperade ut så hela skogen hörde :D till sist lilla amristiken som blev lite trött i huvudet och tappade bort sig. hon tyckte det var alldeles för kul och kopplade på näsan fint, men huvet var inte riktigt med. jätte kul var det i alla fall. fick lära mig hur man gör en sökruta och hur man vallar den. tyvärr inga bilder då jag inte tänkte på kameran..

efter var jag o alle ute och fotade lite sen somnade båda i soffan :D
lilla majbrasan


hahaha!

vid nio blev det majbrasa och vi grillade någon korv i vår "grill" som faktiskt var en skottkärra, det funkar det å ;) alla gick hem relativt tidigt för det var kallt och brasan slocknade snabbt för det blåste så mycket.




hemma kikade vi på film igen, blev en tidig kväll. och idag söndag fixade vi lite sen åkte vi vid halv två. jag avr tvungen att springa in på ÖB innan vi åkte mot sthlm, de har billig hårfärg färg men inegn som passade mig. sen verkade det inte finnas toning. ska nog köpa en röd mousse och sedan brun färg.. hoppas det blir bra. det känns inte så säkert haha. köpte en fin duk till balkongen, ville egentligen ha en rod med vita prickar men de hade bara en brun, som var lite för brun för mig smak. så det blev en vit med lite svarta blommor.

imorrn ska jag hjälpa mamma o städa i lägenheten. den snart klar:) badrummet blev så snyggt.
svarade på en kattanons idag, jag är väl för hopplös :rolleyes: en rexhane som behöver fodervärd. men svarade bara "på skoj":D

nu ska jag drcka te och börja föbereda mig för kudden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback