Paj

igår åkte vi till Hellasgården för en promenix. tyvärr var det fult väder :( så typiskt. valle fick springa av sig väldigt mycket. och vi kastade pinnar åt honom som galningar, haha vilket lyx. jag orkade inte ta med mig massa leksaker. tänkte köra lite uppletande och möjligvis ett spår men ingen ryggsäck har jag och så var det för mycket snö. så jag gav mig ut ca 50 meter och gömde mig under en gran. mamma höll i Valle och släppte sedan när jag ropade. han för som ett skott men försökte fuska och hoppade upp på en stor sten för att speja vart jag var. men så kopplade han på nosen och du hittade han mig :D så fick mamma testa en gång, kul kul! hon har blivit lite kär i hundar nu på senaste och är ganska engagerad :) hon har ganska naturligt förnuft med hundar och det är ju bra sen när jag skaffar hund. kan jag lämna den där utan att vara orolig haha!

idag var det superfint väder igen och jag gick och kollade om det var några hundar i rastgården. det brukar inte vara det på vardagar och så kom vi ut sent. men det var två där och ägarna kopplade sina hundar illa kvickt när de insåg att valle skulle in. de såg allmänt nervösa ut och ena kvinnar fråga om det var en tik. sen fråga hon om han var snäll och då svarade jag jaa annars skulle jag inte gå in här :D hon kom på sig själv att det var en liten dum fråga och bad om ursäkt. men det är bra att vara uppmärksam. vissa hundägare är helt dumma i huvet :P så kom det en dreverhane som var snäll, lite för snäll. anade att valle skulle på honom och var på mig vakt men det gick bra :)
så kom en valp som valle har träffat förut doberman/boder collie, en riktigt kaxig sak på ynka 5 månader som valle inte går så bra ihop med. den säger ifrån rejält och det går valle igång på men de slutade med att de pussades lite och då gick jag :P
så fick vi ett hundmöte, en man som satt på en bänk med sin lilla hund och det gick sååå bra :D vad glad man blir när allt flyter. först stannade jag och väntade på att han skulle skvallra sen gick vi förbi med avledning :) stor skillnad på bara några dagar, det är härligt de!

nu ligger en paj i ugnen men tomat, brie, fetaost och champinjoner. hoppas den blir god :) ikväll ska vi nog göra tacos. det var planerat så i alla fall :)

lite bilder från igår

lite galen

fin va ?

vila lite

full rulle igen

lillpojken då :)


Kommentarer
Postat av: Felicia

sötisen!



på sista bilden såg han faen grov ut haha :D



vad kul att det går bra!! :) du är så duktig så och lilla Valle med :) ;) :D

2011-03-08 @ 20:49:30
URL: http://felicilicious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback