Blåser bort

Japp, många här i sverige verkar nästan blåsa bort. Fast jag kan tycka det är bra för då torkar marken mycket fortare.


Nya kurserna har kört igång och matten går hittils ganska bra. Känner att jag behöver räkna lite i förväg innan lektionerna. Så kan man fråga om de man inte fattade och den som kan kan redan går toppen. Körde fast idag på det som jag trodde skulle vara lättast.. så kan det gå.
Spanskan då.. ja. Vi har en svensk man (gubbe?) som gillar att läspa. Det är lätt men jobbigt att behöva prata inför klassen helatiden. Ska läsa igenom allt innan lektionerna så man kan, och känner sig lite förberedd. Mvg såklart ;)

Jag hade Theo i onsdags. Vi gick först till rastgården för jag hade lagt ett spår uppe i skogen (berget) o tänkte fördriva tiden lite. träffade theos nya favvokamrat. en liten aussiehane på 5 månader, behöver jag säga att han var söt. kampade med honom oxå, han lät som en rottweiler :D
sen gick vi till spåret men han snappade inte upp det alls. han var alldeles för upptagen med att titta på mig, knäpphund. men så närmade vi oss godis högen och jag väntade på att han skulle koppla på nosen. så han spårade en meter i alla fall :D haha. han är för "will to pleace" och har så bra kontakt. måste öva på att vara självständig :P

väl hemma blev det en genomkörare med furminatorn men hans päls är så jobbig.. evighetsprojekt. så gör det lite ont oxå. så ännu försiktigare och saktare måste man göra. så tänkte jag börja lära honom att stänga skåpluckor. han kan ju redan nosdutta, en dutt i alla fall. så satte jag dit en post it lapp, men han började dutta på mina fingrar som stack ut då :D sötisen. han verkade i alla fall fatta att han skulle dutta någonstans vid post iten när jag satte den på skåpluckan. sen ska jag köra vidare med att han ska dutta flera gånger och/eller dutta hårdare. ska nog filma nästa gång oxå så jag ser mina misstag.
så fortsatte vi med inlärning av snurra. polletten där verkar ha ramlat ner så det är kul. när jag lägger på kommando så rör jag fingret fortfarande även fast det inte syns, ytterst lite hjälp får han.


bilder från i onsdags

misslyckad actionbild

fångad av en stormvind

en råtta?




'

tycker det blir roligare och roligare att fota hundar. jag vågar zooma in mer och knäppa flera bilder i följd, peppra på bilder vid en inkallning tex. skulle helst vilja ligga/sitta ner men då får man väl alla hundar över sig :rolleyes:


Kommentarer
Postat av: Felicia

skiiiitfina bilder!! :D



du borde göra en scrapbook till Theos matte och husse :D mohihihihihiii

2011-03-25 @ 08:10:08
URL: http://felicilicious.blogspot.com/
Postat av: sandra !! tyson

så söt hund den var urgulig<3<3 !!!

2011-04-02 @ 20:34:41
URL: http://sandratyson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback