nytt år nya tag...

här har det inte skrivits på länge. har varit uppe i dalarna och inte orkat skriva. men nu har jag läst lite andra bloggar och hittat bloggmotivationen.
under jul var jag uppe hos mormor och firade. valle var så klart med. det gick bra men de tyckte nog valle var lite för stor och ivägen. blev lite tjat om vem som skulle "säga åt" honom och vart han skulle vara. mormors hund atlas sprang mest runt och var rädd för valle som bara ville hälsa och leka lite. men han tröttnade på den konsitga lilla hunden som bara skällde och knorrade. så han total ignorerade atlas och gick bara rakt fram förbi honom, och även då gick atlas undan :D men han var så nyfiken och följde efter valle överallt han gick. efter någon dag var det ganska lugnt mellan dem, valle fattade att man inte kunde leka med den vita fluffsaken och de låg till och med och vilade bredvid varanda. förövrigt få följde båda mig som plåster, puh. fick massa julklappar och mer än vad jag hade önskat mig :) träffade hela tjocka släckten på juldagen från pappas sida. så hilma kul! alla är så mysiga :D fick fina familjekort oxå.

känns verkligen som jag o valle har kommit nära varandra. även på så kort tid har vi förtorendet och tilliten, i alla fall mycket. från en hund som knappt visste sitt namn och inte kunde loss till en hund som stannar och skvallrar (utan att jag tränat på det) när det kommer en hund och som apporterar tennisbollar. i alla fall till utbyta mot en annan :D i den träningen har verkligen polletten trillar ner. själva loss i kamplek går väl så där och sedan har jag börjat med lite frishejping... erm. ja själva shapingen går väl inte så där jätte bra. måste nog testa lite luring för han kan sitta i flera minuter och bara stirra in i ögonen med bästa sittpositonen :P sötnöten.

nyår igår då. gick hur bra som helst. var lite orolig att han skulle reagera då hans förra nyår var långt bort från raketer och så var han bara 8 veckor. men när de var riktigt höga smällar så vände han lite på örat och somnade sedan :) han fick sitt första (!) färska märgben oxå. trodde han skulle vakta det lite men inte då :P verkade väldigt poppis i alla fall. låg där i flera timmar till och från och gnagde i sig att märg. golvet blev dock inte så mysigt efteråt, men med lite såpa så ;)
jobbigt bara att maten tog slut idag.. hrm. allt är stängt. så jag köpte lite blötmat (blä) till honom, funkade super. och tur att han har stålmage.

nyårsdagen pysslade jag o alle med att möblera om hela lägenheten. vi flyttade in våran säng i rummet och flyttade soffan tvn och datorn i vardagsrummet. blev mycket nöjd :D vi hade även målat om hela skrivbordet och en lite byrå. skillnad det blir efter några års solblekning och missfärgning. känner mig väldigt nöjd att man kan vara så flitig ;)

vid tolvslaget satt jag o alle invirade i varsin filt och skålade julmust och cider i champangeglas. sedan somnade vi bums vid halv två :D med andra ord.. skönt att vakna upp idag.
fast idag har vi tillbringat över 3 timmar på akuten i huddinge. en liten privat sak som inträffade och ingen av speciallisterna eller läkarna visste var det var.. hm. känns tryggt :P
stackarna valle bara som har fått mindre än korta prommenader idag. ska i alla fall till rasthagen imorrn. för mitt dåliga samvete ;) verkar inte gå någon nöd på honom efter lite träning innomhus för nu ligger han och snarkar och piper i sömnen.

sitter och äter på lite aladdinchoklad så här efter jul. men ska övergå till ost och kex. blir för sött med choklad.

våran tomte med sin skitsnygga mask :D

här får man sova på bordet


för stort huvud? -> resultat :P

här fick man vara i sängen

min goseplupp

märgbenslycklig :D


nu har jag suttit och ätit gräddädelost med citrusmarmelad medans jag har laddat upp bilder :P så nu måste jag sluta innan allt tar slut :D



Kommentarer
Postat av: Emma

Visst är han :) Det är fem raser i honom. Mamman är renrasig Ungersk Vizsla. pappan är blandning mellan Labbe,golden,bordiecollie och dalmatin :)

2011-01-02 @ 16:30:56
URL: http://miieema.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback