lite mera snö tack

varför ska det snöa mer? visst är det skönt med lite plusgrader men att det ska snöa sen imorse och fortfarande gör. plogbilarna har jag inte sett röken av sedan det snöade förra gången. vi fick skotta in bilen igår, spaden gick nästan sönder för att snön har blivit issnö. kan dom aldrig lära sig att ploga i stockholm. uj uj vad man klagar men det är faktist jobbigt! och samma visa varje år. som att "nä men oj vad mycket snö det kommer, vi brukar väl aldrig ha snö här i sthlm"......

var ut till rastgården idag.. något tidigare än igår ;)
träffade tyvärr ingen superlekkompis. men en welsh springer spanel vid namn charlie som valle har halvlekt med förut. charlie är kastrerad och vääldigt underlägsen. lägger sig platt och låter alla gör vad dom vill med honom. det tycker självklart valle är superkul! på han bara.... :/
sedan slutade det med att alla kompisar gick hem och valle blev kvar med en löpande tik som Oskar följde efter som en klisterlapp, och skällde på honom så alla blev döva. sedan en labbetik som oxå skäller hela tiden, ingen får komma nära. och en liten blandras terrier som är super tuff och inte låter någon komma nära.
valle försöke få igång labbetiken lite men gav upp. han aldrig sett honom så lugn nära andra hundar :P

lagade enormt mycket korvstroganoff och den blev för första gången perfekt :) det första jag gjorde var dessvärre att bränna hela tungan så det kändes som att den ramla av. måttligt irriterad på mig själv.

ikväll ska jag på första svenska lektionen oxå. känner redan lite halv stress då fotokursen verkar apsvår. två B kurser på 8 veckor.. hm. en sak i taget!

sedan vet jag inte hur jag ska kunna hämta kameran? ute i sundbyberg är den på nikons kontor. alle jobbar till fem och innan han hinner hem har det stängt för länge sen. känner mig lat att åka ut dit själv och inte ens kunna ta med valle. över 40 minuter tar det att åka, puh!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback