börja skolan, nya kurser

idag vaknade jag sent som vanligt även fast jag sa innan jag somnade till mig själv att, imorn ska jag upp tidigt så valle hinner träffa lite hundar i rastgården. men ikke! träffade dock lille oskar, en pyrneer på ca 3 år. dom lekte ganska fint även fast valle trotsar och testar gränser hela tiden. han vet precis hur mycket han får vara jobbig sedan säger oskar ifrån. efter ett tag fick valle något ryck och oskar fick nog, och valle svarade tillbaka lite. hrm! men det gick bra sa åt dom båda två att hålla sig lugna.
men imorrn ska jag vara där tidigt så han får springa lite :)

gick sedan till skolan, började foto b idag :) verkar vara skitsvår kurs... man måste fota i studio och verkligen planera sina bilder. blir att jobba mycket i photoshop och bridge. lite svårt att hitta en modell?? får väl snacka ihop mig med någon i klassen men jag hatar att vara beroende av någon annan. speciellt i såna här småkurser där folk slutar helt plötsligt? gick sedan till receptionen och skulle byta kurstid i svenska b. ville inte börja 9 på morgonen och gå till 12 sedan hem och komma tillbaka till halv 4. så jag kör på distans. fast lektionerna är varje onsdag klockan 18, lite sent men det gör inget :) varje tillfälle kommer spelas in och läggas upp på nätet ändå, om jag inte orkar gå dit. men det kommer jag nog göra ändå. eller större chans att jag gör det än att gå upp klockan 7 ;)

när var på väg hem fick jag reda på att vi skulle till alles bror och äta mat. kommer hem och ser att valle tuggat sönder mina skor.. grr! men inget att göra åt utan att ta bort dem. ut med honom och möter upp alle och hans 2 brorsor vid tunnelbanan. så lämnar jag valle hemma igen.
väl hemma igen har han bara flyttat runt mina skor så inget tuggande. det jag inte fattar är.. han har precis ätit innan han lämnats, rastats och vägrar tugga på sina ben.

vi blev sjukt sugna på att spela x-box som alle har lånat men han glömde en sladd. så vi åker och hämtar nyckeln för att sedan hämta sladden som ligger hos alles kusin. tar med oss stackars valle som varit själv. men väl där så fungerar inte den där magnetbrickan vid porten.. jävla skit då. står där i över 20 min och hoppas på att någon ska in eller ut genom porten. så när vi nästan ska ge upp ser jag en hund i porten. det kommer en gubbe och han är på väg genom bakdörren, jag knackar som en galning och pekar på nyckeln och halvskriker att brickan är trasig. han öppnar och muttrar till sin hund att de ska gå vidare. snacka om arg gubbe, men tur att han öppnade :)

alle sitter och spelar call of duty nu, något krigs skjutar spel.. skit tråkigt tycker jag. tappade typ spelsuget helt och satte mig här framför datorn istället. en trygg och säker plats :D

har sån stor lust att komma igång med hunderiet nu nu NU! vill börja utbilda mig och skaffa valp. alla som vet hur jag är tycker jag ska köpa hund och göra dittan och dattan. det är svårt! speciellt när man inte har pengar och en iaf lite säkrad framtid. men ibland tänker jag kör bara! men om jag kommer med de orden till en uppfödare lär jag väl knappast få köpa valp.
det här året ska jag iaf träffa minst en uppfödare och diskutera med ang. valp och om rasen är rätt för mig, samt vad jag ska tänka på. vill att det ska bli så perfekt som möjligt!

valle har varit skit dryg både igår och idag. tonårstrots?? lyssnar med knappt ett halft öra och kommer bara om jag blir arg. förut vände han direkt när han hörde sitt namn. kanske blir ett träningspass på promenaden imorrn för att påminna honom. noterar här så jag kommer ihåg *glöm inte korven* :D

ja du får flytta hem till mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback