Träning idag

Idag tränade vi igen, på planeringen stod det fritt följ, hoppstå, apportering, konen och ev. platsliggning.

Fria följet, gick ganska bra, men jag måste tänka på att belöna mer och bara köra ett pass med lek inblandat då.


Hoppstå, som förra gången bara att jag har slutat använda godis i handen jag lockar med, måste oxå sluta vifta med handen flera gånger :D


Apporteringen, väldigt bra han grep varje gång, men ser tendenser till frivarv, inte bra..


Konen, bättre nu när jag lägger ut konen istället för att kasta den, sen ska mer fart komma till =)


Vi körde lite platsliggning oxå, han reste sig en gång men la sig direkt igen, jag går ju inte så långt än så länge, belönar ofta. Men det ska nog gå tillslut, värderar inte det här momentet alltför mycket just nu med Theo.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad duktiga ni är! :) Uzie och jag har tränat på att hon ska backa ifrån mig, vi har tragglat och tragglat utan framgång men så vips för ett par veckor sedan så satt det som en smäck. Problemet nu är att hon backar vad jag än kommenderar. :D Så nu blir det inget mer backa innan hon lugnar sig med det. Nu vet jag ju att hon förstår åtminstone.

Theo ser ut att tycka att det är kul att träna, tur att han får göra det med dig. :-)

2011-12-14 @ 23:47:46
URL: http://jennysnuzie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback