Research

puh! tog mig hela två dagar att gå igenom alla sveriges kelpiekennlar, 38 stycken som fanns på Svekk
känner mig lite förvirrad och har helt ändrat tanke åt den uppfödare jag tänkte från början. det dåliga är att det finns en kennel här i sthlm och några utanför. resten är vid götebord och någr i norr. jag behöver ju en som ligger nära :D
nåja, man får väl åka långt för en bra hund det gör mig inget.
har kollat på allas stamtikar och hur de tänker ang deras avel. sedan lite MHn och meriter. vissa har otroliga meriter och många har knappt några alls. undra vad det beror på? en kelpie ska ju kunna göra allt :D
har hittat några favvohundar som jag gärna skulle vilja ha valp efter.
känner att jag måste ha någon som förklara allt. med linjer och allt, bra och dåligt. det är så mycket information och namn, blir helt snurrig.
här är King's Kelpie som döpte rasen :)

blir inte så mycket skrivet i bloggen och det är för att jag har tappat lusten lite. har inget intressant att skriva om direkt heller :D vi får ser hur det blir..

Kommentarer
Postat av: åsah

precis.. det vet jag att det är, och det gör inget.. de spåren var motivationsspår för att hon skulle fatta, bara andra gången hon spårar egentligen.... jag är bara supernöjd att hon tog spåret som legat 1,5 timmar också, då var hon nogrannare och nosen längre ner....

2011-04-07 @ 23:23:36
URL: http://asahmedhundar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback