Påsk

igår var jag och träffade min första uppfödare :P jag åkte till södra BK för en liten träff. en till tjej var där med sina två hundar och hon var som ett uppslagsverk vad gällande alla kelpies, kul ;) fick träffa stamtiken och hennes yngsta dotter, en ping pong poll som tyckte livet var bäst :D så tränade som platsliggning och då blev det 5 kelpisar totalt, kul att se. så var de två schäfrar och en långhårig collie.
så gjorde de en budförning på mig, hon andra tjejens hund. fyy vilken slemhund :D såg ut som att jag hade doppat handen i ägg ;)
men det var i alla fall en mycket lärorik träff och uppfödaren var supertrevlig. hon blev lite fundersam när jag sa att jag aldrig haft hund förut och hade valt kelpien. men vadå lika bra att satsa stort från början :D

och nu är det påsk.. blir lite middag i helgen och sedan ska jag träffa min andra uppfödare på söndag. och på måndag blir det troligtvis att vara barnvakt + middag.

det har varit toppen väder och jag har setat på balkongen och myst, men nu blev det faktiskt molningt och blåsigt. inte kul! men våren är verkligen här och vilken dag som helst kommer allt bli grönt och fint, det är det jag gillar, när allt bara exploderar. stackars alla pollenallegiker. väldigt skumt att jag inte är/har blivit det när mamma är allergisk mot dittan och dattan. de säger iof att det kommer med åldern, men det tänker jag ignorera ;)

well, det ska bli massa pluggade i både spanska, matte och svenska nu i helgen. hur nu det ska gå till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback