snöoväder?

inte kul att gå ut när snön piskar en i ansiktet så att man nästan blåser bort.
Valle verkar bara tycka det är kul.. han skiter i vad det är för väder.
var och handlade idag på coop, och passade på att kolla på vinterskor. men tydligen har dom slutat att sälja skor?! bara barnskor kvar. jag som verkligen behövde det.
åkte till skopunkten och dinsko men de hade verkligen ingenting. bara typ finvinterskor.
inhandlade i alla fall en julklapp, inte många kvar nu. men de sista har jag ingen aning vad jag ska köpa :S

fnular på hus jag ska lära in loss till valle. han är så jobbig vad gäller det. så är det så svårt att hålla i godis, klicker och leksak som det dras i hejvilt. han är inte lite stark heller.
det går super med inkallningen i alla fall :D klickar varje gång han kommer när jag ropar och när han kommer spontant eller tittar på mig. så söt! gick tillomed bredvid mig ett bra tag för att inte missa någon gotta :)

imorgon ska jag iväg och simma igen, ska bli skönt. min tygg mår inte bra just nu, helt otränad och så har jag en "dataknut". alle fick massera igår men det gjorde för ont. ska beställa tid för massage innan jag åker iväg till borlänge vid jul. fick massagen när jag fyllde år.. nästan ett år sedan :P jaa, jag är seg på sånt här!

gick inte till rastgården idag. av två anledningar, ingen skulle vara där ändå sedan var valle för hypad. tänker nog bara gå dit om det är någon hund han kan leka med. vissa av dom där gillar verkligen inte valles påhopp. vissa hundar leker järnet när dom är där. vissa går bara runt och vissa står bara och skäller på allt o alla. haha låter skumt men näär det är hundar där som verkligen leker är det jätte kul.
om ingen vill leka med theo ger han sig men det gör inte valle. han måste hamna i bråk för att fatta att ingen vill leka med honom, suck.. vill inte att de ska hända igen. annars får jag väl hålla honom kopplad ett tag, äh jag vet inte.
många kan tycka det är galet att släppa så många hundar som ibland inte känner varandra. för att flocken som känner varandra kan ge sig på de nya. det var de som hände lite, men å andra sidan tycker jag valle ska lära sig lite vett och etikett. bara det inte blir stort allvar. gäller att läsa de andras kroppspråk innan dom tröttnar och hjälpa till att ta undan valle. skithund :D

jag öppnade balkongen här för att valles pruttar inte luktar gott. då gå han ut på balkongen och kissar, haha! han är ju så van med att bli utsläppt på morgon och kväll för första och sista kissen. så skönt och bra. ställer sig utanför porten och valpkissar :P

nä nu ska jag göra varma mackor, mumms!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback