koppel utan hund

ja jag beställde ett koppel som jag tyckte verkade så bra. det har två spännen så att ögglan inte kan bli för liten och inte för stor. perfekt tänkte jag eftersom man inte vet vilka typer av hundar jag har här. så är det skönt att hålla i + billigt.
så fick jag hem det och då var det fel på del =/ bara ett spänne fick jag. men det var inga problem för jag får behålla det här kopplet så skickar de ett nytt =) bra va!
som tur var det spännet som gör att ögglan inte blir för stor som var borta annars hade det blivit ett strypkoppel. då hade jag nog gett bort det, är lite emot strypkoppel hihi.

så här ser det ut, fast tänk er ett till stopp före ringen =) jag köpte det på Out and Out, väldigt trevliga och hjälpsamma!


alle tycker typ jag är galen som köper hund grejer fast jag inte ens har hund :D förstår honom lite men vadå, det är ju bra att ha!

så här var jag när jag höll på med hästar (fast värre då). hade typ 10 olika grimskaft och 5 olika grimmor. vet inte hur många olika borstar och skrapor av alla de slag. en stor ryktlåda mm. använde aldrig sakerna mer än någon gång. satt mest och packade om allt i lådan, snyggt och prydligt skulle det vara.. sedan slutade jag med hästar och sålde allt.
usch vad jag längtar tillbaka =( 9 år på hästryggen, det sitter kvar det. senast i somras hälsade jag på en stor fjording i sin hage, det var första gången på 6 år som jag rörde vid en häst. var tvungen att lyfta på hans man och suga in all hästlukt i näsan, finns det någon bättre doft :D
vill dra med alle och rida islänning, men det kanske inte blir så kul för mig. bara trava runt lite. fast vem vet jag kanske inte alls kan rida längre. kommer vara helt vingligt och så. som när man inte cyklat på ett tag.

det här var min favvoponny som jag red mest på, bodde granne med en jämngammal tjej som hade massa tävlingsponnys

han är ett russ och har de finaste långa stegen jag sett hos den här rasen.


kom hem för ett tag sedan från lite shopping. men köpte bara ett par örhängen :D jag är ganska sparsam av mig höhö
orkade inte fixa skärpan, såg det nu på datorn.


nä nu ska jag sätta igång med pluggandet. måste typ akutfota mina sista bilder. alle ska lämna in min kamera hos nikon, den krånglar. och ju tidigagare desto bättre, skynda skynda!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback