Kurs!

Igår var andra kurstillfället. Det gick bra och Theo var med mig helatiden =)
Det visade sig att halsbandsövningen har gett resultat och att Theo faktiskt kan släppa mig med blicken när vi ska starta och fokusera framåt. Det tog lite tid men vi har ju heller inte tränat på just fokus framåt vid starter. Fick höra att Theo var en äkta lydnadsnörd, haha det stämmer väl ;)
Så igår körde vi två stationer, 1 där det var en liten bana där fart + fokus framåt var övningen och 1 där vi tränade på detaljer vid specifika hinder. Början till gungan var en liten träplanka som liknade gungans underlag. Theo tyckte redan där den var äcklig men bjöd fint på beteenden på den. Trampade fint och gick över den. Bara att nöta på med den.
Så skulle vi köra det där däcket som vi tragglat med. Genom att ha tränat honom att springa runt träd (ifrån mig) så fick vi en grej gratis idag. Kursledaren sa "shejpa honom genom däcket", vilket jag gjorde. Jag ställde mig i samma position som när han ska springa runt trädet och väntade. Så hoppade han å hoppade och hoppade :D Alltså shit vad glad jag blev! Kunde stå helt snett från hindret och han hoppade wiho. Problemet är väl sedan oxå när man höjer däcket till largehöjd, men det tar vi då.
Nästa gång blir det handlig med massa byten och detalj på hinder. Kul!
 
Däcket-film
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Whehooooooo! Va bäst du är Lindisen <3 Snacka om att Theo gillar dej :-) ja det blir nog en sotis vovve när du skaffar egenvove sen.... Kram

2013-03-22 @ 12:12:18
Postat av: Rottfell`s

Hej på er ! Hoppas allt är bra med er alla ! Här är det full fart !! Har ju fått hem Cumo snart 12 mån , så här jobbas det på för fullt ! skall köra sök med honom och har börjat så smått , går jättebra !! Träningen går framåt ser jag !! Vad duktiga ni är !! Hoppas vi ses snart , fast det kanske dröjer , vi har ca 30 -50 snö kvar , usch !!! Många Kramar från oss alla

2013-03-22 @ 18:40:57
URL: http://www.rottfells.com
Postat av: Jenny

Hehe, du har ju tränat rondering med lilla Theo - nu är det bara bett i ärm och transporter som fattas. :D

2013-03-24 @ 17:07:01
URL: http://jennysnuzie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback