Back to basic!

Jahapp då har man lärt sig grunden för bakombyten. Filmen ser ni nedan.
Har haft en underbar hundhelg (som vanligt, vad kan man annars göra på helgerna??) med en ny agilitykurs som började i fredags. Nytt ställe och inomhus, men Theo var duktig. Lite svårt att koncentrera sig ibland men hur mycket kan man begära.
Läxan är cirkelarbete med fokus på belöningsplacering långt fram. Att ta i halsbandet och få fokus framåt + fart. Theo är ju sån som hatar när man tar i honom i träning, attityden "vafan rör du mig för, vi tränar!" och så blir han lite låg. Men vi råtränade i helgen och jag ser stora framsteg redan :) Gött.
Och så ska vi öva på att springa runt träd. Det har varit svårt att lära in, jag testade för ett halv år sedan och gav upp. Men fick tipset att ställa mig 1 cm från trädet och det fungerade, wiho. Nu ska vi bara få lite flyt på det hela. Man kan tydligen lära in alla byten och handling med hjälp av träd... ööm ok. Så långt hade inte jag tänkt :D
Ska nog haffa Theo på en kvällspromenad och träna att springa runt träd den här veckan.
På söndagen åkte jag med ett annat gäng till samma ställe och körde lite lydnad + läxan från kursen. På slutet gick Theo det snyggaste fria följet någonsin, så synd att det inte blev filmat :(
Bla bla här kommer filmen:
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Visst är det kul med agility! Trädövningen är jättenyttig och rolig :) det är kul när dem börjar förstå poängen med den.

2013-03-12 @ 09:40:57
URL: http://www.emeliebriding.se
Postat av: Ma

Kul med film! Önskar jag tyckte om agility mer då skulle jag köra järnet :D

2013-03-19 @ 07:20:22
URL: http://liivat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback