Garageträning och centralenträning

Igår gick jag och Jenny till älvsjös garage och invigde sådan träning. Det var bitade kyla med iskalla vindar men vi kämpade på :) en fäfer höll oss sällskap lite längre bort oxå.. vilket visar att det finns fler hundsmartaidioter.
 
planen var att jag (vi) inte skulle köra något moment. koncentrationsträning och kedjor.
påbörjade min träning med att theo ska tycka det är kul att jag tar i honom i träning, alltså typ tar i halsbandet. tycker mig inte riktigt se något framsteg än.. får fundera vidare.
så körde vi störningsträning där theo respektive tilo får sitta framför oss med bibehållen kontakt medans den andra gör massa konstiga ljud, sjunger eller stampar i backen. rolig träning, jag börjar alltid skratta :D
så körde jag en kedja med ställande, inkallning och fritt följ. kändes bra :) tilo hejar självklart på i bakgrunden..
 
 
vi har ju inte tränat på över en månad och i en helt ny miljö. var ganska svårt för mister och en hel den pip och gnäll, men jag försökte vara tålmodig och konsekvent, pip och gnäll=ingen träning.
sen fick theo följa med hem och jag ville träna något nytt, praktiskt, men vad.. ? så kom jag på det efter lite inspiration på youtube. att frysa blicken framåt när jag står bakom honom. skitsmart tyckte jag och theo tyckte att han kunde själv och ställde sig snett framför mig och stirrade stenhårt framåt haha. kul träning var det och vi hann med 5 korta pass innan det var dags att åka hem.
 
idag åkte vi in till t-centralen och tränade. tränade lätta saker och det gick bäst när vi tränade kontakt framför med störning, han fattar verkligen det där. nu gäller det bara att lägga in det i position :)
men vi var ganska "nere" idag och kände oss inte alls inspirerade. man måste ju smyga lite och inte ösa på fullt ut när man tränar bland vanligt folk, så jag tror det var därför vi och hundarna var lite dämpande. satt och finulade mest och torrgick fria följet (nyttigt!). så körde jag högersvängar, dom är riktigt fula haha. men vi fick till det ganska bra tycker jag. hans vänstersvängar är fina å höger ska bli lika fina har jag bestämt!
 
väl hemma igen med theo (hos husse och matte) visar jag upp våran frysning framåt som jag påbörjade igår. så efter skulle jag köra någon högersväng efter passet och vad tror ni inte trollet gör.. jo fryser blicken framåt och ser svinsmart ut. vafan! han följer mig skitbra och tittar raktfram och vägrar titta på mig. jag blev halvt förstörd och trodde typ att jag hade förstört våra "vackra" fria följ. men jag hoppas inte det. han brukar ju vara sådär. när jag tränar något nytt är det bara det som gäller, han älskar nya grejer, plutten :P
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att se film, duktiga :)

2013-02-08 @ 06:19:42
URL: http://liivat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback