Lerig träning

I söndags var jag, theo, theos husse och jenny + tilo och tränade. Jag skulle köra agility, det var såå länge sedan :P
Det gick faktiskt förvånansvärt bra, trodde nästan övningarna var för lätta.
Byggde ingen bana eftersom planen bestod av 1 dm lera... Men vi lyckades hitta en plätt där jag körde en övning från cleanrun och sedan blev det boxträning. Märker att jag har skitsvårt att skicka Theo ut från mig och att han tar hinderna själv.. får klura på det. Så blev det plattunnel träning oxå, han verkar ha kommit över det mesta i det, har fuskat och kört med boll ;) Vilket jag kan köra med nu, om han inte ser den. Förut kunde jag bara belöna en gång med boll och om vi skulle göra en övningen igen så låste han sig. Framsteg :)
Med slalomen ska jag nog testa V-metoden eller med korridor, han går för sakta och tittar ned. I söndags nosade han sig genom hela slalomet. Men så var han ganska slut då oxå men ändå, den träningen måste ändras. Får kanske köpa ett rustaslalom innan det blir tjäle i backen.
 
Som alla andra har jag gått och blitt sjuk, var tvungen att gå hem från jobbet. Har pressat Alle att vara matlagare och vattenhämtare åt mig :P Jag har bara legat på soffan och degat. Kikade klart på "från valp till stjärna"DVDn. Den var helt ok! Men ska nog köpa boken oxå.
Förresten kom ju boken "lydnadsträning i teori och praktik" förra veckan. Den har blivit uttalad som "bibeln", men jag måste säga att jag blev faktiskt lite lite besviken. Alla övningar beskrivs kort, sedan kort om inlärning (1 metod bara) och kort om något problem. Som tex. rutan som jag var så nyfiken på, där står det bara om tasstarget, vilket jag inte alls vill lära in det på. Men den kommer säkert komma till hands någongång det är jag säker på :)
 
Ni får utstå att jag springer som en 90 årig tant, men det var så jävla halt och jag ville inte bryta alla ben i kroppen :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback