Föreläsning

Träning och föreläsning idag var det. Det blev dock bara föreläsning, för Ann Bubere.
Jag var dock träningssugen och värmde upp Theo fort fort och så tränade vi lite i 20 minuter. Box och lite olika kombinationer sedan slalom. Det gick bra! Några missförstånd men så är det alltid. Sen glömde jag och pausa lite eftersom vi hade lite tid och då blev han lite offroad, men inte så farligt. Slalomen går lite segt fram, det blir ofta lite fel. Fel ingång och sedan missar han lite pinnar här och där. Ska kanske testa med bågar??

Jag är dock lite missnöjd med upplägget av kursen.. det skulle vara 3 instruktörer från början. 1 som vi har nu är bra, och de andra 2 har inte dykt upp alls, de hade tydligen slutat? Sedan blev det ingen kurs helgen före pingst och heller ingen nu i pingst. Så den förra kursdagen som skulle skjutas upp blev alltså ikväll. Men ingen träning blev det, fast det var lovat... Och vi tog ju faktsikt kursen för att den var på helgen. Men jag har i alla fall halvt blivit lovad att jag får träna med instruktören någon gång. Får se när man har tid och så.
Tur i alla fall att vi lär oss något och att instruktören är bra och "ser" saker :D

Nu bakar jag scones som jag ska avnjuta med en kopp te.
Imorrn ska vi grilla på jobbet, ska bli gott så gott! :D

Tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är så jäkla tråkigt att hundkurser ofta blir blaha-blaha, när man själv är inriktad på aktiv inlärning. :-| Hoppas att ni ändå kan ta till er någonting av kursen. Kram på er.

2012-05-30 @ 23:58:19
URL: http://jennysnuzie.wordpress.com
Postat av: Emelie

Testa med bågar du, lätt värt!!

2012-05-31 @ 15:35:34
URL: http://www.emeliebriding.se
Postat av: Jenny

Gud vilken snygg header du fick till! :-)

2012-05-31 @ 23:57:48
URL: http://jennysnuzie.wordpress.com
Postat av: Elin och Billy

Trist att hundkursen blev så :/ Hoppas resten av kursen blir bra i alla fall..

Fin vovve du har!

2012-06-04 @ 22:19:26
URL: http://elinselin.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback