Tiden

bara flyger iväg, helt sjuk är det. jag menar, mitt jobb är inte världskul, dagarna går så segt att man både somnar och nästan dör ;) men ändå så är det fredag igen?! det var ju nyss helg!
jaja, såklart är det bra att dagarna "flyter" på men negativt att helgerna gör det, jag önskar de kunde stanna i vakuum.
i helgen har jag inget planerat, antagligen hundträning antingen lördag eller både lördag och söndag, för på söndag ska jag passa theo. nyttigt med lite innomhusträning, då kan man slipa på saker... ingångar ingångar *eko eko*.

just nu sitter jag och äter lite toblerone och myser med mig själv, lite lugn och ro sådär :)
jag har precis avslutat min första dag med Arbetsminnesträning, helt sjuk svårt! det är 12 olika uppgifter där man ska klicka på siffor/bokstäver/ringar i olika ordningar, och för varje gång höjs nivån om siffor (osv) som visas och hur många man ska klicka på. lite svårt att förklara men det är verkligen svårt, jag tappade bort mig ett antal gånger och glömde bort de olika sakerna efter bara några sekunder :D men det är bara första dagen får jag trösta mig med ;)

imorgon ska jag försöka hämta min träningsväst som jag köpte på engelssons.se
jenny har oxå köpt den och jag har provat den, riktigt bra må jag säga :) fast en nackdel är att fickorna längst ner sitter lite högt upp, men jag vänjer nog mig. lite halvpiningt att vi kommer ha likadan väst haha. men tur att vi är nog gamla att tro att vi inte härmar varandra hihi



fick även hem mitt medlemsskap i SHU (ungdomsmedlem i brukshundsklubben) så nu är jag offentligt hundnörd till max... lydnadsnörd kanske man ska säga :D

en sak jag har tänkt på är att jag kanske är tråkig för theo, jag tänker alltid att jag kommer att ge min framtida hund bättre belöningar, dvs. bättre tanke och planering av min belöning. men varför inte redan börja öva på det nu? jag vet hur ovan jag var med klickern i början, och även nu ska tilläggas, fast nu är jag mer vän med klickern, det är ju tajmingen som är svårast :) man måste helt enkelt öva redan nu och inte skjuta upp saker och ting och hoppas på något mirakel.
men det finns en grej theo inte fungerar med belöning, och det är fysiskt belöning, att jag klappar honom och dunkar honom i sidan. han kan bli glad men det är inte mycket, istället får han uttrycket "va fan rör du mig för!?" :D
men min hund vill jag gärna utveckla fysiska belöningar så mycket det bara går, det har man nytta av sen. tex när man tävlar. slipper man slita så mycket för externbelöningar, för då han man ju i princip sin belöning mitt på tävlingsplanen :)

i helgen ska jag nog sätta fokus på ingångarna och sedan ska jag shejpa in att theo ska gå runt föremål (jag fick lite inpiration av tokryck - det är ju ändå en bra början för theo att jobba ifrån mig, inför agilityn hade jag tänkt oxå :)

nu hoppa in i duschen innan det blir för sent, sen kryper jag ner i soffan under en filt

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, jag vill oxå ha en väst. Bra när det börjar bli varmare. Jaaa! Det finns massa färger :D

2012-03-15 @ 22:49:37
URL: http://www.emeliebriding.se
Postat av: Jenny

Den västen är bra, men du har rätt i att fickorna sitter lite högt. Man vänjer sig absolut, det gjorde i alla fall jag. Bakfickan är oslagbar.

2012-03-15 @ 23:08:41
URL: http://jennysnuzie.wordpress.com
Postat av: Malin

En väst behöver jag också. :D Måste införskaffas!

2012-03-17 @ 09:50:59
URL: http://liivat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback