Röntgen

Idag låg Theo på röntgenbordet, jag var inte med. Både höfter och armbågar blev röntgade och jag är sjukt nervös. Kommer nog kika på hunddata varje dag...
Veterinären hade sagt att det såg bra ut, alltså inget konstigt. Men man vet ju aldrig. Fy då, om jag är såhär nervig nu så undrar jag hur jag kommer vara när det är min egen vovve som ligger där, hua! :D

Nu är jag på jobbet igen, jag har varit ledig i 2 dagar, kan berätta mer om det senare.
Igår var jag ute med Theo på prommenad och lite träning. Det gick verkligen strålande och stressen syndes knappt alls.
Vi tränade stenhårt på följsamhet när vi är ute och går. Lille Theo kan bli en ferdinand och lever i sin egen värld. Måste hålla koll vart vi tar vägen va ;) Men det gick bra! Mycket belöningar nu i början och spontana kontakten kom fram. Man ser när han får vittring på något och då ilar jag iväg och gämmer mig, ganska skoj :D

Sedan stannade vi upp och tränade lite. Körde ingångar och länkade ihop två hela inkallningar, skitsnygga! Första gången vart farten lite dålig men helt ok. Väldigt kul tycker jag :) Hoppstå nöter vi på med men han har börjat hoppa fram med båda tassarna. Så han jag såklart klickat för det.... inte bra. Men han står längre och längre, innan han rör sig framåt för att hoppa igen.
Sedan blev det fritt följ, och jag tycker faktiskt att han börjar fatta vad det går ut på. Jag kör flygande starter och har börjat lagt på lite lite svängar. så livar jag upp det hela genom att kasta godis framåt, varvat med kampis. Vänstersvängarna är bra men högersvängarna hänger han inte med på. Som Jenny sa när jag visade så verkar han tro att jag avbryter och slutar. Jag får nog köra hägersvängar där jag bara cirklar runt med massa belöning framåt.
Impulskontrollen är som den är men han går verkligen inför att hålla sig och förstå vad det är jag menar.
Filmer kommer ikväll eller imorgon :)

Nu ska jag jobba vidare.

Tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller tummarna för HD A och ED 0!!

2012-03-29 @ 21:46:01
URL: http://jennysnuzie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback