SM

Jag har kikat på agility SM både idag och igår, satt klistrad i nästan 2 timmar framför datorn... hrm vadå fastna?
Jag har dock blivit superpepp på agility, Theo är rolig att köra och är känslig för mina signaler, på gott och ont. han har sånt tunnelsug så ibland måste man dubbelpeka.

Eftersom vi har haft det lite svårt med balanshinderna så kanske man ska satsta på en hoppklass! :O Jag har lärt mig mycket om mig själv när vi kör, speciellt med handling och ord. Jag pratar väldigt lite när jag tränar hund, knappt så jag visar eller låter när jag blir glad vid en belöning haha. Måste släppa lös lite och när jag väl gör det så går det skitbra, bara springa och ha kul!
Men i alla fall så skulle det behövas hårdträning av slalom med bågar, typ varje dag och förståelse för däcket. Sen är det bara att öva på klass 1 banor (öh heter det ens så). För en hel bana kan han lätt springa :)
Undra om det är 12 pinnarsslalom på en klass 1 bana?? Herregud isåfall, kommer ju ta aplångtid att lära in... hittills har det går helt ok att köra med bågar i sakta tempo. Men om det går för snabbt hoppar han över bågarna.

SM i lydnad hade jag veerkligen velat se, fy så skoj! Maria tog ju hem segern för andra året i rad, imponerande! Massor av ekipage som jag ville se. Undra varför det finns så få filmer som läggs upp på stora lydnadstävlingar.

Well nu ska jag dricka en kopp varm choklad sen sussa kudde!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hejsan!



Jag har bara en fråga. HIttade en forumtråd som du skrivit förut ang kurser för att utbilda sig inom ngt med hund?

Hur gick/går det för dig ang det? Jag är själv väldigt intresserad och bor iStockholms området, känns lite små jobbigt att ta detta på distans men verkar inte hitta ngt annat än Sunderby(?) folkhögskola som då inte kostar massa pengar.



Ha det bra!

2012-06-18 @ 19:28:00
URL: http://enjebo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback