Busy

Ja vadå länge sedan jag bloggade sist? jag har dessvärre inget roligt att erbjuda, inga filmer och inga bilder...
Theo var här förra helgen i alla fall från torsdag - måndag. han är verkligen lugn inomhus, eller ja han kan slappna av och lägger sig direkt och vilar när det inte händer något. men han följer mig som ett plåster. ligger han och sover och jag reser mig så hinner han vakna och resa sig samtidigt som mig, lite jobbigt men det skulle nog gå över efter ett tag.
vi tränade i alla fall massor hemma, ett nytt trick att theo ska gå under mina ben, alltså mellan dem och titta uppåt, vi kom så långt att jag kan gå sakta framåt, och svänga med lite hjälp. kul i alla fall! ska filma sen.
sen tränade vi ute ensamma på en öde fotbollsplan. herregud vilken skillnad det är, ingen stress över huvud taget! lugn och fin och slappnade av på filten vid vår "station". många pauser och såklart planerad träning.
jag tycker dock det är svårt att träna själv, det känns som att jag har gjort allt och tiden går för sakta. iof pratar man mer när man är flera, diskuterar och spekulerar om träningen.
han blir inte lika taggad och gör superfina fritt följ när han är samlad och lugn. men allt annat går ju bra!

så tränade vi med jenny, vi gick till vinterviken och tränade längst ut på udden, bra med störning :) till och med en staffe som sprang efter boll inte så långt ifrån oss. han var helt okej lugn och vi pausade ganska mycket, men så skulle jag hjälpa jenny med en grej och band upp theo, och man ser hur stressen kommer som en överfylld tekanna. han sätter igång innan jag ens har gått ifrån honom. sen gick vi på en "lugn" och långsam promenad efteråt, 5 minuter senare så var han samlad igen. viktigt tycker jag att man inte bara blundar och kör vidare utan tar sig tiden att låta honom lugna ner sig.
förut så kunde han sätta igång såfort vi hittade ett ställe att vara på och började packa upp våra saker. nu är det betyligt bättre, han gnäller nästan inte alls och skäller inte.
länge länge sedan han ställde sig och skällde på mig när vi tränade. och länge sedan jag behövde sätta mig med honom a ala "ryggsäcken".

nästa helg är det midsommar! herregud, det är ju typ mitten av sommaren :D nja nästan då. men vart är sommaren? pissigade väder får man leta efter. vi får se om vi ska åka till mammas vän i degefors i år igen, eller så kanske vi åker till landet ensamma och bara tar det lugnt.

helgen efter det är det Peace & Love, som jag längtar galet mycket efter, fi fan vad kul det kommer att bli. får väl hoppas på ikke regn tycker jag. förra gången jag var där var det strålade sol alla dagar.

ne nu ska jag ta och göra klart spårlinan jag köpte, 30 meter :D sen ska vi på födelsedagsfest!

just det igår var vi i stan och så gick vi förbi mediamarkt, så skulle jag bara fråga vad som var skillnaden mellan 2 nikonkamreror. det slutade med att jag är ny ägare till en nikonkamera.. hrm :D

tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback