Plan

Igår blev det träning igen med Theo, vi tränade helt själva den här gången. Det var några barn precis bredvid oss som spelade fotboll, nyttigt tänkte jag :)
Vi körde fritt följ, ställande under gång, apportering och någon inkallning samt lite handlingövningar. Träningen gick överlag bra, han kanske var något trött, eller blev trött fort i alla fall. Men vi pausade mycket och så fick han gå av sig två gånger. Vi tränade dock bara 1 timme, det blir så konsitgt att träna själv, under pauserna står jag bara och glor och tänker igenom snabbt var vi ska köra härnäst haha :D
 
I fria följet vill jag kedja lite, som halter och någon sväng. Min plan var raksträcka med flygade start, därefter en halt och sedan raksträcka med en högersväng. Ja smart som jag är så har vi inte ens tränat på att köra en flygade start - göra halt och sedan gå igen.. såklart blev Theo väldigt konfunderad och trodde att jag skulle lurade honom, han trodde att han skulle sitta kvar efter halten haha. Jag måste däremot köra lite starter från sitt med lite mer fart, ibland följer han inte med riktigt och så belönar jag oftast samma antal steg, antar att det är därför han stannar när jag har tänkt att gå rakt fram en bit. Klurigheter det där med fritt följ..
 
Igår satt jag på SBKtävling och kikade, är grymt sugen att anmäla oss till en rallytävling. Oj oj.. får typ hjärtklappningar bara jag tänker på det.
Det som måste göras är i alla fall att jag, moi ska träna på alla skyltarna. Torrgå massa banor och köra någon bana med Theo, samt få ordning på det där kopplet som ska vara med när man svänger och snurrar :P
 
Höll precis på att anmäla honom till en inoffutställning i september men så visade det sig att man var tvungen att vara medlem, suck. Aja jag tänkte bara att det skulle vara en kul grej :)
 
Min plan är nu att träna Theo minst 2 gånger i veckan, 1 vardag och 1 helgdag. Åka ut till klubben 1 utav dagarna och råträna slalom samt klass 1 banor. Vi måste lära känna varandras signaler och kunna en del byten, hur vi ska ta oss runt en bana. Ibland hinner jag inte ens fram där jag ska göra något byte och då lyssnar såklart inte Theo, i annat fall kan han bara stanna mitt innan ett hopp, haha jaja det går nog bra. Vi siktar i alla fall på en rallytävling i år samt kanske kanske en hoppklass 1 :)
 
well well, här är några filmer
 
 
 
Haha jag blir så trött på mig själv, först lyssnar inte Theo vad jag vill sen byter jag komando mitt i.. inte undra på att han tar flera steg och ser förvirrad ut :P
 
 
Tanken var idag att vi skulle grilla gös hos mamma på hennes bakgård, men vädret blev inte optimalt samt att kocken inte kunde dyka upp :P
Så vi ska gå och äta indiskt istället, passar ju lika bra det, speciellt när vi ska gå till Rajdot :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback