Dum & dummare

Uppe med tuppen, eller nja inte riktigt, men ovanligt tidigt för att vara mig en ledig dag. Klockan är bara 9..
 
Jag sitter här och dricker te och fixar filmen från rallyträningen i tisdags. Jag tyckte inte det gick så bra, inte så bra som förra gången vi körde. Satt en stund med husse och finulade.. men vi kom fram till att det är lite grunder som saknas, inte momenten. Theo lär sig ett moment fort men kan tappa mycket om jag tex kedjar eller gör ett annat moment innan, samt störningen då.
Ställande under gång är ett bra exempel, där kan han ibland "inte lyssna" och sätta sig/lägga sig. Men det har blivit bättre :) Jag har börjat köra en supersnabbt hoppstå innan ställande, men lite omvänt lockande (utan godis). Sen ställer jag honom och hittills har det gått bra.

Jag testade även bara på skoj att köra ett ställande efter rallybanan, och det gick! Nu är vi lite redo för träningstävlingen, hoho!
 
Rallyfilm
 
Min frys har haft dåligt tryck på senare tid, så det kom en kyl och fryskille idag och tittade på den. Han var för övrigt otrevlig och typ trött på sitt jobb men men. Det visade sig att när han tog ut alla lådor från frysen så smackade dörren igen och var som en normal frys. Haha gissa om jag kände mig lite dum :P
Han frågade nämligen det första han gjorde om jag hade frostat av frysen, vilket jag har gjort, flera gånger.
Så ja han var här i 5 minuter och gav mig uppdraget att frosta av, så nu vet jag vad jag ska göra i några timmar from nu.... hrm.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback