Andra tävlingen avklarad

jahapp! Då var min andra förstadebut avklarad. Första gången jag körde agilityklass.
Känner mig så snygg och inte alls bajsnödigslikande när jag springer på banan ;)
 
vi har ju hetstränat däcket lite innan tävlingen och åkte dagen innan till klubben och tränade i 50 cm snö. ganska inte så lyckat :D han hoppade i alla fall men tyckte snön var lagom kul att pulsa fram i...
jag var livrädd att däcket skulle komma i båda klassern för då skulle vi vara körda. så var jag rädd att balansen skulle vara med. men jag hade bestämt att då skulle jag köra och "lura" upp honom ändå. för då skulle vi inte diska oss utan bara få 5 fel.
men när jag väl skulle gå banan kollar jag åt båda hållen och upptäcker att däcket inte är med. hoppar och skriker halvt av lycka och kramar om jenny. haha! jag hade ju en chans!
 
Var sjukt nervös innan hoppklassen och det var bra. jag fick lite extra push av mig själv och körde av bara h-vete. Slalomet är som det är och det ska vi träna på i vinter :) Vi klarade det i alla fall.
 
Hoppklass
 
Agilityklass
 
 
Summan av kardemumman då. I hoppklassen vet jag faktiskt inte varför han går ur tunneln när han nästan har gått in i den.. hmm.. en liten blick på domaren innan. Plus en till blick bortåt när jag stoppar honom efter en tunnel, lite extrasurrar men det gick trots allt bra. efterslalomet satsar jag allt och theo har ju ganska litet hindersug och att ta ut avståndet till mig är svårt, så visar jag skitdåligt på sista hinder samt försent. men 10 fel och ingen disk!! När jag kom upp på läktaren till min hejarklack så var det första jag sa "vad hände?!" med ett stort smile :)
 
i agilityklassen blir det mera missar och både jag och theo var trötta. Jag visar klart och tydligt att han ska springa in i fel tunnelingång och skriker sedan för full hals att han ska komma till mig, glöm det säger han och drar in för full sula :D jävligt snygg långbalans, är så nöjd med den då han har varit lite osäker på den. springer fint och hoppar framåt. halvmiss på gungbrädan men sedan går han på den och flyger så fint över den heela vägen. stolt jag blev då när han inte tog åt sig ett smack av att jag lurade upp honom på den där läskiga saken och springer fint upp på nästa balans :) en liten halvmiss till när han ska in i tunneln och något hinder. Struntar såklart i att visa upp våran snygga slalom då vi ändå är diskade, måste ju spara på hunden ;)
 
nu är tävlingssäsongen slut och nästa tävling är i mars/april. lång och bra tid att träna slalom och däcket med andra ord :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelen

Det ser så roligt ut :) . Nästa år tar du pinnar :) .

2012-12-12 @ 20:56:10
URL: http://tokryck.wordpress.com
Postat av: Jenny

Vad duktiga ni är! Det är ju inte alls ovanligt att hunden blir trött i andra klassen, särskilt om den inte är van tävlingshund. Bra jobbat! Disken behöver du ju inte bry dig om, du vet ju om var det blev fel och då kan ni putsa på handlingen, slalom och däck. Kram på er!

2012-12-14 @ 11:33:57
URL: http://jennysnuzie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback