LCHF

Nej det är inte så att jag ska "gå med i trenden" att börja med LCHF... utan jag ska börja ändå :)
 
Jag har fått nog av mig själv, mitt humör och mitt extrema godisätande. Jag skulle inte ens våga skriva upp allt jag äter på 1 vecka och sedan titta på det. Då har det gått långt. För långt.
Så nu i veckan blir det utrensning av allt i skafferiet/kylen/frysen och köpa nytt.
Har suttit på jobbet och skrivit ut massa recept, hrm det blev typ en bok :D Och hur man kommer igång. Efter att jag hade läst lite vad det går ut på och vad man får äta och inte, så insåg jag att typ hela min kost kommer att ändras, tur att jag har recepten som gudie när jag ska laga mat, annars kommer jag svälta haha.
 
Vet inte hur jag ska klara detta men jag får väl bara rycka mig i kragen och fixa det ;) Alle måste såklart vara med och köra den här dieten, annars hade det ju verkligen inte gått.
 
Några saker jag kommer att sakna, i alla fall till en början är: ris, bröd och framförallt CHOKLAD! Men som tur är finns det massa recept på massa chokladbakverk och så kan man ha väldigt mörk choklad att tugga på.
 
Jag har alltid varit lite anti till dieter hit och dit, men jag har typ inget val längre. Har dessutom ätit atkins-dieten för flera år sedan en sommar, och man kan säga att jag rasade i vikt, dock var jag redan smal då jag jag var tvungen att sluta.
 
Mot nyttigare tider! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt hörru! Ja det är den där chokladen och allt socker som man häver i sig!! kämpa och var inte för hård mot dig själv:njut av det goda :-)

2012-08-13 @ 21:56:17
Postat av: Anonym

Mamman var det som skrev nyss <3

2012-08-13 @ 21:57:01
Postat av: FELICIA FLISAN :D

Goa goa du!!=)

Jaaa, choooklad!! Men finns massa du kan göra med choklad, men kladdkakan jag provat göra efter LCHF recept smakade skit, haha. Så det var trist. Men chokladbollarna är nice :D Så bara tryck i dig;)

KRAM <3

2012-08-23 @ 19:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback