Tekoppar och hundträning

Mina nya tekoppar, hittade dom på indiska:) (ja, min blomma håller på att dö där bakom, inte mitt fel)



Sen passade jag Theo idag. var lite sliten med lite sömn och spontanöl igår men jag blev ganska pigg när jag kom ut. Baklängesmarsch stod på schemat idag igen, med ny planering och pepp. Drog upp honom rejält och började gå ett steg bakåt. Men det såg nästa likadant ut som förra gången men jag krigade på, tog fram en boll som jag kastade bakåt ibland och tog lekpauser, trickpauser och bara vanliga sitta still pauser. Sen var vi på´t igen och någon ting hände, en liten pollett eller något trillade ner och det såg genast mycket bättre ut. Förstärkte även mer med rösten och det verkar han ta till sig. Så att han blev lite för godisfixerad och följde efter min hand ser jag förbi lite, tog iaf bort handen och la de bakom ryggen. Attityden blev iaf bättre och jag hoppas att det går framåt nu. Ska träna med en träningskompis igen nu på fredag.

Sedan hade jag bestämt mig för att lära in slalom mellan mina ben. Huh! det var svårare än jag trodde. Att träna utan någon som helst föremål var nytt för både mig och Theo och vi lyckades inte komma någon vart ute. Men testade igen inne och då gick det bättre, men han har knappt fattat att han ska genom min ben haha. Men det kommer det oxå ;)

Följsamhetsfilm


Slalom


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hade du anmält dig till MH på södra? Såg att det var två shelitehanar som kommit med och undrade om det var theo? Jag kom iaf med :D

2011-10-06 @ 19:09:51
URL: http://www.emeliebriding.se
Postat av: Emelie

Vi är sjua :/ Fast ganska skönt att man inte behöver gå upp så sent. Äsch det är bara ta det som det är, det är roligt att se hur de reagerar. Inget att vara nervös över sålänge man bara följer testledarens instruktioner :) Men du hade gått med på ett mh förut va?

2011-10-07 @ 15:06:25
URL: http://www.emeliebriding.se
Postat av: Emelie

Okej. Jag vet faktiskt inte, tror inte det. Men maila dem och säg det för säkerhetsskull. Längtar dit! Måste bara träna lite skott först ;)

2011-10-09 @ 09:48:00
URL: http://www.emeliebriding.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback