Odjuret..

Valle var i farten idag :D puh! mötte först småhundarna i björkhagen och valle var alldeles för uppstissad. ena hunden gillar dessutom inte "vallehundar" så de blev lite stressat. sen kom mallen som valle blev helt kär i :D men hon ville inte ha så mycket med honom att göra. dålig på hundspråk som han är fick han några tillsägelser. och han lyssnade väl liite :P knäppo.

gammal bild, kolla drygblicken


så fick småttignarna springa lösa efter ett tag och då exploderade han. kastade sig fram i kopplet och ville leka med (jaga) dom. jag for fram som en vante och jag ville ju inte rycka huvudet av honom. malleägaren tog tillslut kopplet för jag tror hon såg på mig att jag började bli ganska frustrerad. han lugnade sig alla fall. körde slut på sig. så fick han springa lös med den stora, det gick bra :) han kunde lämna de små och inte springa in i dom.

jäkla otur att det regnade, fast inte hela tiden då. men imorse var det fint väder men så bestämde det sig för att slå om.
valle har sovit sen vi kom hem och sover fortfarande, så ingen träning idag. tror han fick tillräcklig mental stimulans idag på tunnelbanan och med alla hundar. hundmöterna gick förresten åt helvete i början, han tog inte ens godis. men på slutet var dom toppen :D avledning fungerar bäst på honom. måste inhandla korv *påminner mig själv*

vi fick ett hundmöte precis på slutet och vi satte våra hundar på sidan, ja inte valle då :P för att hon som hade tre hundar skulle gå förbi. så stannar hon och sätter sina hundar :S men så gick hon förbi ganska argt när vi frågade om hon skulle gå. skum :P sen när jag kommer med valle nästan hemma ser jag att en hund kommer bakom buskarna. föbereder med godis och står och halvmatar medans hundägaren med något litet fluff i kopplet seegar sig förbi på andra sidan vägen. och sen stannar hon? då blir jag skit sne och tar med mig valle och ryter, men va faaan ska de vara så jävla svårt att gå förbi!? haha snacka om överreaktion. men såg hon inte att jag tränade och vill "ha bort" henne.

ikväll ska jag bara slappa. alle handlar med sig lite gotta till mig ;) så som tröst att han ska ut ska jag filmmysa med vovve och godis :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback