50 års kalas

i lördags fyllde min morbror 50 år.
dagen inleddes med att min morbror skulle köra tyngdlyftning, tror det kallas marklyft. han lyfte 5 kg över det svenska rekordet, helt galet! men strongt gjort av honom att göra det vid 50 bast. sedan fick vi övriga köra bänkpress. jag gjorde 1 press (?) på 25 kg haha :D sträckte mig till och med. och alle körde 60 kg :)
sen åt vi jätte god förrätt, på tallriken var det potatissallad, rostbiff, kallrökt lax, laxpaté, ägg, rom, avokado och skagenröra. när vi åt fick alla varsinn mustach, fanns 12 olika och det var tvång att ha på sig minst en. jag och alle klippte till en hitler mustach... :P
sen gick vi tips prommenad, frågorna handlade om min morbror :P så fikade vi och sjöng för min morbror.
efter det blev det lekar. vi blev indelade i 4 lag och första leken var skidor, när man är 5 stycken så kan man röra sig framåt. vårat lag "bästisarna" vann första omgången sedan kom vi 2a. lek 2 var en märklig men rolig lek :D man skulle ha en toaborste mellan benen och springa till den andra i sitt lag och sticka in toaborsten i toalettrullehålet som den andra personen hade mellan benen :D så kastade vi stövel, det var nog leken där många hade svårt att få iväg stöveln åt rätt håll. vi som hade lett hittills tappade massor av poäng. och sist blev det potatis tävlning, gamla klassikern när man springer med en sked i munnen o potatisen på.
kvällen avslutades med grillning och hårdrock på hög volym samt massa dans.
är lyckad och rolig kväll med andra ord.

det cyklade förbi en tax vid ett tillfälle oxå som jag var tvungen att fota
skidor

myror som gillar ketchup

lite bus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback