vart tog ljuset vägen?

det är helt sjuk att bo här i sverige egentligen! just nu går solen ner halv fyra.
nu jobbar inte jag men folk borde bli helt deprimerade av att gå upp klockan sex(mörkt) och komma hem efter fyra(mörkt). sex månaders mörker..
sedan att man har en sambo som vägrar gå ut så fort det blir lite kallt gör inte saken bättre.
och ingen ny vinterjacka har jag heller. har letat lite men ingen passar så där perfekt som det ska vara.
nu känns det som att det blev ett litet gnällinlägg men så blir det när det regnar hela dagarna och man blir blöt om fötterna.

längtar fortfarnade till julen som en tok, jag vet inte vad det är med mig :D känner mig som ett barn.

har lite blandade tankar att Valle (hunden) ska komma hit. tänk om han o katten inte kommer överens. det var ganska spänt mellan dem när de träffades o jag hoppas det släpper. att båda kan slappna av. käns ändå som att cesar accepterade hunden och kunde lägga sig ner på sängen. Valle kanske trodde det var en utomjording eller något. han har bara såna där håriga katter på sin gård ;)
sen kommer jag komma in på rutindagar. gå upp runt nio och ut med hunden. rutin.. ja sen hoppas jag på att gå ner några kilo oxå. sa till mamma att jag kommer att hälsa på oftare och dra med henne ut. inte för att hon är den lataste personen, snarare tvärtom. riktig gådamp har hon. jag och hennes kompisar brukar kallar henne älgen för att hon går så fort och långa steg, älgar på *suck*. nåja det ska väl bli kul. träna lite. de sa att han kan dra lite i kopplet när han blir glad. det ska jag jobba på, hatar när hundar drar i mig!
sen är nästa steg, hur ska det gå hos mormor? hennes lilla nervösa pudel kommer väl få hjärtattack.
måste säga till mormor att jag måste ta ut både Valle och Atlas som han heter på en promenad precis när dom träffas. kan ju inte släppa in en stor svart hund rakt på så där. och Atlas som är rädd för stora hundar.. puh
tänker: se det som en utmaning! det blir kul!

och den där svenska uppgiften alltså! måste söka hjälp någon stanns. det här går inte.

sen kom jag på vad jag ska ha för parafrasbild (egen tagen bild som liknar en annan utvald bild), tänkte fånga cesar när han gäspar så där extra stort. han viker öronen bakåt och får större mun än sig själv. och sedan leta på en bild på äckliga google, på ett lejon eller något annat roligt som gäspar.
men så gäller det att fånga det där ögonblicket. hittils har jag bara en bild av 10 som är skarpa och ingen som är rakt i munnen.
så skulle vi snart ha tema, höst. men det är ju vinter nu?!

nu ska jag rota i frysen och hitta något som vi kan äta när LalleAlle kommer hem. vi gjorde korvstoganoff igår kväll som vi skulle ha idag. men vem kan motstå nylagad varm mat?

Valle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback