Hundutbildning!

Har ju letat ihjäl mig för någon vecka sedan efter någon bra hundutbildning/kurs.
gick ju aldrig på något djurgymnasium (ångrar!!) och letade då efter kompletering om just de kurser som jag "missat", men efter någon timmes letande så verkade det helt jävla omöjligt att hitta något som inte krävde att man var 19 år eller betala flera tusen.. suck!
men idag hittade jag en distanskurs hos http://www.sunderby.fhsk.se/~sby-kurser/sv/distans/hundis/?
det kostar 300 kr i service avgift och jag hittade samtliga böcker på bibblan. annars kostar böckerna 1500.
sista ansökningen för i höst var 1 maj, så jag är lite sent ute. men nästa höst så ska jag nog söka :D om allt går som planerat. mailade dem och frågade typ tusen frågor (haha jobbig?), så vi får väl se vad dom säger. det jobbiga är bara att kursen är på ett år, 40 veckor med ungefär 7 olika böcker att läsa. kommer att sitta som en bokmal hahaha!

nej men det är ett tips verkligen! då kan man jobba på hunddagis/pensionat. synd bara att jag inte såg det för en månad sedan, suck! typiskt mig. nu får jag vänta i över ett år.

idag ringde det på min dagmatteannons, en kvinna som ville ha någon som aktiverade hennes sheltievalp, just nu 3 måndader så det går ju inte nu. men i höst! så då har jag en hund att vara dagmatte till på heltid och en unghund att aktivera, typ agility. sedan svarade jag på en annons på blocket om en som behövde ev. dagmatte en månad. från 21 juni till 26 juli, hon ville att jag skulle jobba gratis för kul bara.. ööm? nej. ja kan verkligen inte jobba gratis så hon frågade hur mycket jag ville ha och det svarade jag på, hoppas hoppas :D skulle vara super.
men det känns som att jga alltid har otur buhu! ingeting funkar för mig.. stackars mig haha needå!

måste skriva den första uppgiften till religionen nu innan vi åker till Spain. yes yes!
det här berget klättrade alle och hans kusiner upp för när vi var i spanien sist. dom kom hem helt svettiga och hade varit borta i över 3 timmar haha tur att jag inte följde med :D (vi bodde till vänster om det, man ser inte på bilden)
http://www.ips.mtu.edu/Images/Study%20Abroad/SpainAlicante.jpg

det blir nog inge Peace & Love för mig i år.. jag som såg fram emot det, kent skulle komma =/ Kent – 400 Slag
inga pengar finns ännu, hoppas dom dyker upp men då finns det nog inga biljetter kvar. man vill ju vara på den säkra sidan så jag vet om jag har råd eller inte. får väl se men troligen inte buhu =(



nu ska jag sussa kudde
bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback