Dagmatte

idag hade jag min första träff med min första dagmattehund. en jättetrevlig tjej som bor 30 sekunder ifrån mig (!), kan det blir bättre :D

hon hade en ridgeback tik på 6år, hur söt och go som helst. lugn och fin :)
http://lostinelegantcogitations.files.wordpress.com/2008/12/rhodesian_ridgeback_h02.jpg (inte Jillis)
efter massa prat så bestämde vi att hunden (Jilara/Jillis) skulle komma upp till mig och hälsa på cesar.
cesar kom springandes som vanlig och skunne möta mig i dörren, han tvärnitar och ställer sig bredbent och blir lite paralyserad. jillis blev supernyfiken och ville fram lite. cesar bryter sin trans och springer upp på sängen för att få lite makt =P hela han ser ut som en ostbåge och morrar mörkt och läääänge. jillis går framåt lite och cesar fräser haha. hunden tröttnar snabbt på att cesar inte gör något och lägger sig ner. cesar står fortfarande och morrar som en galning och släpper inte hunden med blicken, så söt.
efter dom har gått går han runt i över 20 minuter och luktar överallt där hunden har varit, har är lite ljudkänslig och lite nervös. men blev som tur var normal igen :D så det gick bättre än vad jag trodde. trodde han skulle kuta runt helt panikslagen när han såg den stora hunden.

sen har han fått bada idag oxå, han ska ju till matte imorrn :D

det såg ut ungefär såhär: http://www.youtube.com/watch?v=WsZnxPZCZ9w&feature=PlayList&p=F16691BED94AF464&playnext_from=PL&index=6


nu måste jag börja plugga. har tre frågor att svara på tills på torsdag kväll.. blä!


cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback