Valle och cesar

nu har valle varit här sedan halv två till fyra. han är ju ung, 11 månader så han ville nog mest leka.
cesar är så larvig med just valle. sitter och morrar för att typ ha något att göra.
valle sitter bara och tittar på cesar, utan att släppa blicken men jag ser inget hot i det iaf. ser inte ut som han vill ha en middag mest bara nyfiken =) lite skönt det.

de hade råka klippa för långt in i en klo och det började blöda när vi var ute och gick. ute var han förövrligt superpigg, allt var spännande. mötte ganska många människor och två hundmöten. hoppas det kommer gå bättre sen för första mötet vart direkt på och valle stramade i kopplet och skällde. andra gången mötte vi en lite staffe, hur söt som helst. och valle gjord samma sak, matade honom med lite godis så han kunde gå förbi.
när vi kom hem hade jag på honom en stumpa så han inte skulle blöda ner hela mattorna. men det slutade aldrig.. hade på potatismjöl och då gick det. så länge han låg still. fick ändå blod på alla mina tre mattor.. suck. tur att rumsmattan är mörk så det inte syns.

meen över lag så gick det bra, ungefär som jag hade förväntat mig.. kanske därför det hände för att jag hade sett allt i förväg (analysera, nej).

så på söndag kommer han, vet jag vad jag har satt mig in i? ..hmm tur att man känner hundfolk då (inte). alles familj släpper typ inte in valle i sitt hem och jag lär knappast få ta med honom någon annan stans.
och är ju lite svårt att gå i rasthagen med tanter som hatar kamphundar och rottisar, dubbel suck.
det är iaf inget ont i honom, bara leka som gäller. skönt det. att ha en matchorottishane i kopplet lär väl vara mindre populärt.

snart kommer alle hem så då ska vi göra kebab i pita, mumms. sen kommer några av hans kompisar så ska vi nog gå ut, blir väl sista helgen för mig på måånga veckor. varför kan inte alla ha hund och vara positiva.

längar mest till julen så man kan slappna av med andra hundar och fellepelle =) som var lite skeptisk mot kamphundar förut men har träffat en nu som hon är kär i, så tänkte göra samma med Valle. som ser ut som en tik :D så liten och nätt, med superkort svans och rosenöron (som amstaffs har), han går lite som en schäfen ibland oxå, märker det på bakbenen tycker jag. han har ju 12,5% i sig.

valle


jag klipper klorna på milou (felicias hund)




Kommentarer
Postat av: Felicia

Ååh vad goig han är Milou, go bild :D

Ja spännande med Valle. Wille å Walle å Wiktor :D

2010-12-05 @ 13:05:45
URL: http://felicilicious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback