Tävlingar

I lördags var det dags för mig och Theo och tävla igen. Första tävlingen för säsongen. Den här gången i rally! Theo var trött och seg och uppvärmningen bestod mest av att bara leka igång honom och göra lite följaövningar. Jag lyckades inte så bra.... han var off och inte alls med mig, varav jag blev stressad och lite irriterad. Inte bra!
Kort och gott så klarade vi oss i alla fall, 7a av 45 stycken. 87 poäng och vi slog vårt rekord. Därmed iteln RLD N :D Jag är nöjd över resultatet men inte supernöjd över vår känsla på banan. Jag var inte nervös, det är ju bra, och jag märkte inte att domarna stod mitt på planen och stirrade på oss :D Så något positivt var det ju!
Får se om jag lägger upp filmen här :P
 
Nästa helg blir det agilitytävling, längtar!! Är nervös som attan! Slalomet har vi tränat på men det är lååång ifrån klart. Hinner heller inte träna någon agility innan tävlingen men kanske ska dra ut Theo på en kvällsträning och testa att köra ett 12-pinnars slalom som på tävling. Bara få se om jag klarar att sakta ner honom och styra lite. Får se hur jag gör vid gungan om jag låssas som att det inte är en gunga eller stannar honom på den.... vi får se! Däcket SKA gå bra! Han är mycket mycket säkrare med det hindret så det känns ganska bra. OM han missar det så kommer jag skicka igen på det, jag tror nog han skulle hoppa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback