Träning

Spontantränade med Theo och Jenny igår. jenny fick dock inte träna så mycket då tiden mest gick åt att sätta fast mina agilitypinnar :D

Klossträningen tycker jag går bra ute, han har verkligen fattat det =) Ska nöta ingångar som tusan nu.

Apporteringen går super när han hämtar träapporten, han börjar bli säkrare. Vissa gripanden är oxå svinsnygga!
I hålla fast träningen har jag nog fastnat för ett sätt som gick bra sist. att hålla i med båda händerna så att han har ett fast grepp, sedan släpper jag medans han redan har ett hårt grepp och då klicker jag för det. omvända lockandet resuterar bara i massa tugg.

slalomen då, ja den gick åt helvete :D får nog skylla mig själv då jag inte har frishejpat så mycket ute med honom. och inte använt leksak i shejpingen. dock smygar jag in en leksak då och då i klicket och hittills har han inte regareat på det. ger ändå en godis efter vi har lekt =)


Imorrn blir det träning igen, ska skriva en plan =) slalompinnarna får nog stanna hemma tror jag haha

Kommentarer
Postat av: Jenny

Allt kan ju inte gå bra från början - var nöjd med att klossen och apporten sitter bra. På en ras som inte har egentligt föremålsintresse är det ju jättebra med bra grepp på bocken! :)

2012-01-08 @ 00:48:31
URL: http://jennysnuzie.wordpress.com
Postat av: Angelica

Vad duktiga ni är & va bra fotgåendet har börjat se ut förresten! Kollade på filmen från 7 januari. :)

2012-01-09 @ 00:43:02
URL: http://dirtdiggers.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback