Bara film

Och det kommer mera, hann inte fixa alla filmer igår, klockan blev för mycket.
men liite i alla fall.
jag har börjat köra lite fritt följ med jennys hund Tilo och det är skitkul, tycker både han och jag. men ovant att gå med en helt "främmande" hund som verkligen följer en, hur häftigt som helst :D
theos FF går föga framåt... :/ han tappar och vandrar vidare utan mig, typ 20 meter och nosar i backen. någongång ska vi komma framåt och korta korta ff står på planeringen. attityden är där vilket är bra, den har jag kämpat med i flera månader. jag tror att han helt enkelt tycker det är för lite action...

hoppstå bjuder han på helatiden haha. men gårdagens hoppstå gick sådär, som om att han glömde bort helt vad han skulle göra. lördagens hoppstå (som jag inte lagt upp än) gick apbra woho. men jag erkänner att jag är lite feg, jag vågar inte lägga på kommando, för att som tex igår så sa jag Stå! och så blev det massa dubbelhopp och skit, så jag vill inte förstöra det. sen har jag märkt att han hoppar framåt, så nu kastar jag belöningen bakom honom. jag gjorde inte det förut för att jag vad osäker om han skulle börja sacka efter i bakåtmarschen.

träningen gick bra båda dagarna, när Theo väl koncentrerar sig så går han som en klocka, men när han inte gör det då står man där handfallen och bortglömd :D
mindre snack mer film....

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback